دکتر علیرضا شغلی شامگاه پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد افزود: هم اکنون ۲ آزمایشگاه تست کرونا در این استان فعال است و سومین آزمایشگاه نیز عملیاتی شده که طی چند روز آینده با برطرف کردن موانع آن وارد چرخه بهره برداری خواهد شد.

وی اضافه کرد: چهار ماه از عمر ویروس کرونا زمانی که از ووهان چین آغاز شده سپری می شود و با توجه به وضعیت اپیدمی این بیماری کارهای تحقیقاتی گسترده ای در کشور و جهان در حال انجام است.

این مسؤول ادامه داد: کنترل این ویروس به رفتار مردم و تصمیم هایی که از سوی مدیران اتخاذ می شود، وابسته بوده و این در حالی است که نمی دانیم، گرما تا چه میزان بر ویروس کرونا تاثیر خواهد داشت آیا موج های بعدی ایجاد خواهد شد؟

وی اظهار داشت: با توجه به چنین وضعیتی به نظر می رسد عموم مردم باید همچنان بیماری را جدی بگیرند و توصیه های اعلام شده از سوی متخصصان را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

شغلی ابراز امیدواری کرد با سیر کنونی ویروس و مدیریت اعمال شده و انجام اقداماتی از قبیل طرح فاصله گذاری هوشمند بتوان وضعیت بهتری را در ارتباط با این بیماری  ترسیم کرد.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر استان زنجان در بستری بیماران  کرونایی در بیمارستانها به شرایط مناسبی نایل شده اما در زمینه سرپایی گردش ویروس در جامعه وجود دارد که در این ارتباط اطلاعات کسب شده و اعمال راهکارهای لازم می تواند بسیار اثر گذار باشد.

شغلی خاطرنشان کرد: هم اکنون بازار شایعات بسیار داغ است که به هم استانی ها توصیه می شود به هیچ عنوان به این موارد توجه نکنند و مطالب لازم را فقط از طریق کانال‌های اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی پیگیری کنند.

بنا بر اعلام روز پنجشنبه کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن، هم اکنون۷۷هزارو ۹۹۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به چهار هزارو ۸۶۹ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.