به گزارش خبرگزاری مهر، سجاد صنعتی منفرد، بعد از ظهر چهارشنبه بمناسبت سالروز تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، با بیان اینکه از مجموع ۷۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان طبق سرشماری سال ۹۵ طرح هادی برای ۷۰۲ روستا تهیه و در ۳۸۲ روستا این طرح اجرا شده است، گفت: برای ۵۸ روستای زیر ۲۰ خانوار نیز طرح هادی تهیه شده است و در آینده نزدیک برنامه گسترده برای توسعه طرح های هادی در مناطق روستایی اجرا می وشد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح هادی یکی از رویکردهای بنیاد مسکن در راستای توسعه و عمران روستاها است، افزود: تهیه طرحهای هادی روستایی، یکی از مسیرهای مهم تحقق توسعه محلی است که با مشارکت جامعه محلی و برمبنای ظرفیت سازی و توانمند سازی اجتماعات روستایی صورت می گیرد.

صنعتی منفرد ادامه داد: بنیاد مسکن نقش برجسته ای در برنامه های توسعه اقتصادی و اجتماعی و ارتقای کمی و کیفی واحدهای مسکونی به ویژه در سطح روستاها بر عهده دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با تاکید بر اینکه تهیه طرح‌های هادی روستایی، یکی از مسیرهای مهم تحقق توسعه محلی است، افزود: ۵۲ درصد از واحدهای مسکونی روستایی استان معادل ۴۸ هزار و ۵۳۶ واحد در مقابل زلزله مقاوم‌سازی شده‌اند.

صنعتی‌منفرد گفت: بیش از ۱۸ هزار واحد مسکونی نیز در این روستاها بر روی گسل قرار دارند که از این تعداد تقریباً ۵ هزار و ۲۵۹ واحد مسکونی که ۲۸ درصد واحدها راشامل می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.