مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان روز چهارشنبه در این خصوص به خبرنگاران گفت: دهیاران به‌عنوان نهاد مردمی نقش سازنده‌ای در فرهنگ عمومی و توسعه و آبادانی شهرها و روستاها ایفا می‌کنند و به خوبی می توانند با هدف تحقق توسعه پایدار، فضای تعامل و انسجام را در روستاها فراهم کنند.
سجاد صنعتی منفرد افزود: از آنجایی که اهداف بنیاد مسکن و دهیاری در یک راستا است، بنیاد مسکن نیز با توجه به توان تخصصی کارشناسان خود همواره  در جهت همسویی و مشارکت در اجرای طرح‌های عمرانی روستاها تلاش کرده و بهره گیری بهینه از منابع ملی و استانی را در دستور کار قرار داده است.
صنعتی منفرد افزود:با توجه به حوزه مشترک فعالیت‌های عمرانی بنیاد مسکن و دهیاری‌ها براساس قانون عملکرد دهیاری‌های کشور، در مقطع کنونی بیش از پیش نیازمند مشارکت‌های مردمی و به خصوص دهیاری‌ها برای آبادانی روستاها هستیم.

وی یادآور شد: اداره امور روستاها و توجه به نیازهای مختلف رفاهی روستاییان مستلزم همت و تلاش و پیگیری متصدیان امور روستاها است و رشد و توسعه هماهنگ شهر و روستا همراه با فضاسازی مناسب از نکاتی است که باید با یک رویکرد علمی انجام گیرد.
مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان ادامه داد: جامعه روستایی از نظر ویژگی‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، بوم شناختی و کالبدی تفاوت‌های عمده ای با جوامع شهری دارند و الگوی زندگی آنها متفاوت است که این موضوعات سبب شده تحقیق، تجزیه و تحلیل مسائل و مشکلات روستا امری ضروری و حائز اهمیت تلقی شود.
به گفته وی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان نهاد انقلابی، با توجه به نقش و عملکرد چندین ساله خود از جایگاه مهمی در توسعه کالبدی پایدار سکونت‌گاه‌های روستایی برخوردار بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.