سیدعلیرضا آوایی روز سه‌شنبه در جلسه شورای قضایی، معاونان و مدیران سازمان‌های تابعه قوه قضائیه در استان زنجان افزود: به این دلیل، تمام قضات و به‌ویژه قضات جوان نیاز به صیانت دارند و هرگز نباید تحت فشار قرار گیرند.

وی تاکید کرد: تحت فشار قرار دادن قضات و کارکنان قضایی سبب آسیب دیدن آن‌ها می‌شود لذا باید دست همدیگر را گرفته و از لغزش یکدیگر جلوگیری کنیم.

آوایی، اعتماد به مجموعه همکاران قضایی را محور بعدی خواند و اظهار داشت: اعتماد کردن به افراد، میزان امانتداری آن‌ها را بالا برده و شخصیت می‌دهد.

وی ادامه داد: باید از رفتارهای تحقیرآمیز، پرهیز کرده و اگر بخواهیم آن‌ها به ما اعتماد کنند ما نیز باید به آن‌ها اعتماد کنیم.

وزیر دادگستری با بیان اینکه قضات و کارکنان قضایی باید توانایی مدیریت خود را داشته باشند، گفت: قضات، مرکز انعکاس آلام جامعه بوده و تمام مراجعان، شاکی هستند و مشکل خود را مطرح می‌کنند.

وی افزود: طبیعی است که این شرایط از لحاظ روانی بر روی قاضی، تاثیر می‌گذارد اما باید بتوانند خود را کنترل و مدیریت کرده و تمرکز خود را از دست ندهند.

آوایی با تاکید بر جلوگیری از صدور قرار بازداشت‌های بی‌مورد و بدون سند، خاطرنشان کرد: عادی شدن کارها، یکی از آفت‌هایی است که ما تهدید می‌کند و به این دلیل در مواقعی که به آسانی می‌توان به موضوعی رسیدگی کرد، سختگیرانه عمل می‌شود.

وی بابیان اینکه گاهی مشاهده می‌شود افرادی روانه زندان شده و بعد از مدت کوتاهی، قرار منع تعقیب صادر شده و یا برائت می‌گیرند، تاکید کرد: باید از روانه کردن بی‌مورد افراد به زندان، جلوگیری شود زیرا زندان، انسان را بی‌آبرو می کند و باید توجه داشت که آثار رفتار ما در جامعه مشاهده می‌شود.

وزیر دادگستری گفت: ۹۹ درصد پرونده‌های کشور سنگاپور به دلیل اتقان و استحکام آرا منجر به محکومیت و اجرا می‌شود اما در ایران پس از دستگیری به دنبال دلیل و سند می‌گردیم و تلاش می‌کنیم دستگیری فرد را توجیه کنیم.

این مسئول ابراز کرد: عدالت، دیانت، انصاف و تشرع سبب جاودانگی می‌شود اما تاثیر برخی حرکت‌های شتابزده، بی‌مبنا و هیجانی مانند این است که در یک عملیات پیروز شده ولی در نهایت، جنگ را می‌بازیم.

وی خاطرنشان کرد: حسن خُلق و رفتار محبت‌آمیز با همکاران، مردم، محکومان و متهمان، نکته بسیار مهم برای توفیق در کار و رضایتمندی جامعه است و ضمن انجام وظیفه و اجرای قانون باید با تمام جامعه و همکاران با احترام برخورد شده و از تحقیر کردن، خودداری شود.

آوایی اضافه کرد: تمام پست‌ها و مسئولیت‌ها تهی و بی‌ارزش هستند مگر اینکه بتوان به وسیله آن خدمتی به مردم و جامعه کرد.

شرکت در جلسه‌های شورای اداری و قضایی استان، بازدید از اداره کل تعزیرات حکومتی و زندان مرکزی زنجان از برنامه‌های سفر وزیر دادگستری به استان زنجان است.

۹۵۵۶/۶۰۸۵ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.