فرماندار ارومیه از اشتغال زایی برای 2 هزار نفر از مردم ارومیه در قالب طرح های اشتغال روستایی و عشایری در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، علیرضا ملامحمدی زاده صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان در خصوص عملکرد کارگروه اشتغال ارومیه با اشاره به پرداخت 70میلیارد تومان تسهیلات برای 166 طرح روستایی وعشایری، خاطرنشان کرد: این طرح ها ظرفیت اشتغالزایی برای 2هزار و 54 نفر را دارد.

وی با بیان اینکه 31 درصد از جمعیت ارومیه در سکونتگاه های غیر رسمی اقامت دارند تصریح کرد:250 هزار نفر از مردم ارومیه در 26 سکونتگاه غیر رسمی زندگی می کنند.

ملامحمدی زاده به اقدامات ستاد تنظیم بازار شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری 27 تن مرغ منجمد، 174 تن گوشت ومرغ گرم و1145 تنشکر در فروشگاه های ارومیه توزیع شده است.

وی با رد برخی حواشی در خصوص ارائه مرغ با کارت ملی به دلیل کمبود گوشت مرغ در شهرستان، اظهار کرد: هیچ گونه مشکلی در تامین مرغ مصرفی مردم ارومیه نداریم و با هر واحد متخلفی که اقدام افزایش خودسرانه قیمت مرغ و یا ارائه آن با کارت ملی کند برخورد جدی خواهیم کرد.

فرماندار ارومیه از تحقق 54 درصدی اعتبارات عمرانی شهرستان در سال 97 خبرداد و عنوان کرد: از 403 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار تخصیصی برای طرح های عمرانی، 218 میلیارد تومان برای 518 پروژه اعتبارات لازم پرداخت شده است.

وی با اشاره به اقدامات دستگاه های استان در مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 82 فقره پرونده در کمیسیون ماده99 قانون شهرداری ها تشکیل شده است که نسبت به سنوات گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

ملامحمدی زاده با بیان اینکه 4 رودخانه حوضه آبریز دریاچه ارومیه از ابتدای سال جاری لایروبی شده است افزود: در سال جاری با هدف کاهش خسارات سیل احتمالی و نیز تسهیل روند انتقال آب به دریاچه ارومیه،64 کیلومتر از رودخانه های شهرستان با حجم 250 هزار مترمکعب لایروبی شده است.

وی با تاکید بر اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری هرچه باشکوه تر انتخابات مجلس شورای اسللامی در حال برنامه ریزی است، ادامه داد: با530 صندوق رای و 11هزار کادر اجرایی انتخابات پیشرو در ارومیه برگزار خواهد شد.

فرماندار ارومیه افزایش رضایت عمومی جامعه از مدیران را عامل موثری در مشارکت حداکثری مردم در انتخاب دانست و افزود: تمامی مدیران باید در راستای انسجام ملی بین مردم و مسئولین نسبت به صیانت از حقوق شهروندی ارباب رجوع اهتمام جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه گروه ها، احزاب و رسانه ها از قومیتی کردن و آلوده کردن فضای انتخابات اجتناب کنند اظهار کرد: برای برگزاری انتخابات هرچه باشکوه تر جدی ترین برخوردها را با هنجار شکنان خواهیم داشت.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.