حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه رییس دادگستری شهرستان ابهر با تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: توجه به مقوله پیشگیری از مهمترین سیاست‌های دستگاه قضایی استان است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این امر، نیازمند مشارکت همه دستگاه‌ها بوده و این موضوع برای دستگاه قضایی، هزینه‌بر است.

صادقی نیارکی افزود: باید تلاش کنیم تا برنامه‌های تحولی قوه قضاییه را بر اساس اقدامات پیشگیرانه که مورد مطالبه رهبر معظم انقلاب و ریاست قوه قضاییه است، جلو ببریم.

رییس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه شهرستان ابهر از نگاه اقتصادی و سایر  بخش‌ها منطقه‌ای مهم برای استان است، گفت: توجه به اقتصاد مقاومتی که امروز آثار آن در کشور به صورت محسوس، قابل مشاهده بوده و بسیاری از کشورهای مدعی در مواجهه با ویروس کرونا به ضعف و شکست خود در تامین مایحتاج زندگی مردم و تجهیزات پزشکی اقرار می‌کنند.

وی تصریح کرد: در کشور عزیزمان به‌رغم همه تحریم‌ها با تدبیر و ارشادهای داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، تلاش همه نهادها و سازمان‌ها و همه مردم که به کمک دولت آمده‌اند، توفیقات و دستاوردهای زیادی در این زمینه حاصل شده و امروز در این برهه از زمان، شعار سال یعنی جهش تولید در حال تحقق است.

صادقی نیارکی اظهار داشت: دوران شیوع بیماری کرونا با رعایت پروتکل آن به پایان خواهد رسید و برای تحقق این امر، همه باید در کنار هم و با پیروی از منویات رهبر انقلاب به توصیه‌های بهداشتی توجه و عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: پویش «در خانه بمانیم» فرصت بسیار خوبی برای پرداختن به معنویات، تلاوت قرآن و دعا در این ماه‌های عزیز است.

صادقی نیارکی با بیان اینکه سلامتی مردم عزیز، اولویت همه است، گفت: در کنار این موضوع، اجرای عدالت و پاسخ به مشکلات حقوقی و قضایی مردم نیز باید مد نظر باشد که در این زمینه، دادرسی مجازی و الکترونیکی در دستور کار مجموعه دستگاه قضایی استان است.

رییس سابق دادگستری شهرستان ابهر نیز در ابتدای این آیین با ارائه گزارش عملکرد، گفت: در سال ۹۸ با حمایت‌های رییس کل دادگستری استان، افزایش ۱۵ درصدی منابع انسانی اعم از قضایی و اداری در این حوزه قضایی داشتیم که نسبت به سال‌های گذشته کم‌سابقه بود.

بهروز عباسی از افزایش دادرسی الکترونیکی در شهرستان ابهر خبر داد و افزود: ابهر از این حیث، حائز رتبه دوم در بین حوزه‌های قضایی استان بوده که این امر، مرهون تلاش تمام همکاران قضایی، اداری و شورای حل اختلاف است.

وی با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی ورودی پرونده‌ها در سال ۹۸ در حوزه قضایی ابهر، خاطرنشان کرد: با تلاش‌های صورت‌گرفته، خروجی پرونده‌ها ۱۳ درصد افزایش داشته و شاهد کاهش ۶ درصدی موجودی پرونده‌ها بودیم.

عباسی اظهار داشت: ۷۱ درصد پرونده‌ها در سال ۹۷ به صورت الکترونیکی، ابلاغ می‌شد که این امر در سال ۹۸ به ۸۵ درصد رسید.

وی افزود: در این خصوص، افزایش ۱۴ درصدی داشتیم.

در پایان این مراسم که دادستان مرکز استان، اعضای شورای تامین شهرستان و امام جمعه ابهر و شماری از قضات این شهرستان حضور داشتند، غلامرضا رستمخانی به عنوان رییس جدید دادگستری شهرستان ابهر معرفی و از خدمات بهروز عباسی قدردانی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.