به گزارش ایرنا آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز چهارشنبه در همایش استانی اندیشه راقی که در شبستان امیرالمومنین (ع) مسجدالنبی برگزار شد، افزود: مبانی و ریشه‌های ترقی و تعالی دینی در انس با قرآن و ائمه اطهار (ع) قرار دارد.
آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه انسان‌ها در عالم هستی می‌ توانند به منزلت و رحمت ملکوتی و آسمانی نائل شوند، افزود: راه بهره‌مندی از ولایت خدا انس با رسول اکرم (ص)، امیرالمومنین (ع)، اولاد آن حضرت و در زمان غیبت ولایت مطلقه فقیه است و همه این بزرگواران مجریان ولایت خداوند هستند.
وی ادامه داد: طبق کتاب شریف کافی برای مشخص شدن رتبه هر کس در قیامت به میزان انس او با قرآن نگاه شده و میزان تجلی قرآن در رفتار و منش او ارزیابی می شود.
امام جمعه شهر قزوین با اشاره به مصداقی در این زمینه، بیان کرد: امیرالمومنین (ع) پرورش یافته رسول گرامی اسلام و انس یافته با قرآن بود و برای شناخت ابعاد شخصیتی ایشان باید به قرآن و کلام پیغمبر مراجعه کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: طبق فرموده امیر مومنان اگر افکار و اندیشه‌های انسان ها مانند پرنده‌ای به پرواز درآید نمی‌تواند به قله بلند شخصیت امام علی(ع) دست پیدا کند و این مهم نشان دهنده بزرگی و منزلت امیرالمومنین (ع) است.
وی به تشریح ریشه‌های قرآنی و روایی در باب اندیشه ولایت فقیه پرداخت و افزود: مبنا و ریشه کلام امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی برخاسته از قرآن و کلام ائمه اطهار (ع) بوده و همه باید ارزش و اهمیت بسیار والای آن را درک کنیم.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.