ناصر فغفوری روز دوشنبه در جلسه استانی ستاد مبارزه با ویروس کرونا اظهار داشت: تردد مدیران واحدهای تولیدی به استان، یکی از مشکلات و دغدغه‌ها بود.

وی خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکل، قالب خاصی برای واحدهای صنعتی، معدنی و کشاورزی تدوین شده و به دلیل تردد در بین شهرستان‌ها پیشنهاد می‌شود برای برای مدیریت یکپارچه تردد، مجوزها به صورت متمرکز توسط استان صادر شود.

فغفوری با اشاره به تعطیلی اصناف تا ۲۳ فروردین، گفت: در این رابطه، کار پرفشاری با همکاری نیروی انتظامی استان برای نظارت و بازرسی نسبت به عدم تخلف اصناف انجام شده است.

وی افزود: برای نمونه، فقط در روز یکشنبه / ۱۷ فروردین/ ۶۹۵ بازدید مشترک با همکاری بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و ماموران نیروی انتظامی انجام شده که نتیجه آن ۱۰ مورد اخذ تعهد، ۲۹ مورد اخطار پلمب، هفت مورد پلمب و ۴۹۳ مورد تذکر به اصنافی که درب صنف را بسته اما در داخل حضور داشتند، شده است.

۳۴ پروتکل بهداشتی برای صنوف ابلاغ شده است

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: ۳۴ پروتکل و دستورالعمل بهداشتی برای صنوف مختلف، ابلاغ شده که در سطح استان حال بازنگری است و قبل از آغاز فعالیت اصناف کم‌ریسک در ۲۳ فروردین، ابلاغ می‌شود.

دکتر پرویز قزلباش اظهار داشت: با توجه به آغاز فعالیت اصناف کم‌ریسک از ۲۳ فروردین، پیش‌بینی می‌شود در ابتدا شاهد افزایش تعداد بیماران و بستری‌ها شویم که باید آمادگی کافی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: نقاهتگاه‌های ابهر و زنجان تا کنون، پذیرش داشته‌اند اما پذیرش تمام نقاهتگاه‌ها طی هفته آینده، برجسته‌تر شده و به نظر می‌رسد با سرعت بیشتری در روزهای آینده ادامه خواهد داشت.

قزلباش با اشاره به فعالیت استودیوی سلامت در دانشگاه علوم پزشکی استان، گفت: این ظرفیت وجود دارد که مسؤولان عضو ستاد و فرمانداران، اقدامات و فعالیت‌ها در استودیو بیان کنند زیرا اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها به مدیریت و درمان بیماری کمک می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان نیز با بیان اینکه جلسات استانی ستاد از ابتدای فروردین ماه به صورت روزانه برگزار می‌شود، گفت: با توجه به مصوبات ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا، فعالیت واحدهای صنفی کم‌ریسک از ۲۳ فروردین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز می‌شود.

خدابخش مرادی نافچی اظهار داشت: طبق مصوبات ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا، مراکزی که در سطح شهرستان‌ها به عنوان نقاهتگاه در نظر گرفته می‌شوند باید به تایید علوم پزشکی رسیده و پس از تایید دانشگاه باید تجهیز شوند که تمام دستگاه‌ها در این زمینه باید همکاری لازم را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: پروتکل‌های بهداشتی (تلفیقی از دستورالعمل‌های ملی و استانی) پس از تکمیل نهایی در اسرع وقت به واحدهای تولیدی ابلاغ شود و تیم‌هایی برای نظارت بر رعایت و اجرای این پروتکل‌ها باید در نظر گرفته شود.

مرادی نافچی افزود: همچنین در این ستاد مقرر شد واحدهای تولیدی که نیاز به جابه‌جایی دارند را سازمان صنعت، معدن و تجارت طی نامه‌ای با هماهنگی استانداری به نیروی انتظامی استان معرفی کند تا مدیریت و نظارت به صورت واحد و متمرکز باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان نیز گفت: پروتکل‌های بهداشتی برای واحدهای تولیدی به صورت بومی و برای بخش‌های مختلف از جمله انتظامات، سرویس‌های بهداشتی، انبارها، رختکن‌ها، سلف‌های غذاخوری و آشپزخانه‌ها و همچنین نکات عمومی برای پرسنل ستادی و غیرستادی، تهیه شده که در صورت تایید، ابلاغ می‌شود.

محمدرضا یوسفی اظهار داشت: مانوری با همکاری بسیج کارگری در شهرک صنعتی تخصصی روی زنجان انجام شد تا اطمینان خاطری به کارفرمایان، کارگران و خانواده‌های آن‌ها بدهیم که ستاد استان به فکر همه کارگران است.

وی افزود: این مانور در تمام شهرک‌های صنعتی استان انجام خواهد شد.

در این جلسه که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، فرمانداران شهرستان‌ها نیز به بیان اقدامات و دغدغه‌ها در حوزه مدیریت خود پرداختند که از جمله آن‌ها کنترل تردد در مبادی ورودی و جلوگیری از ورود خودروهای غیربومی به شهرها، نظارت، بازرسی و کنترل تعطیلی اصناف و برخورد با متخلفان، ثبت‌نام شهروندان در غربالگری سلامت، مشکل تردد کشاورزان و دامپروران در بین شهرستان‌ها، تامین نیروی انسانی مورد نیاز برای برداشت محصولات کشاورزی به‌ویژه در طارم، تامین امکانات لازم در برخی نقاهتگاه‌ها و تامین داروهای خاص بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.