علی تهوری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در راستای اجرای طرح مبارزه با احتکار و اختفا بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همراه نیروی انتظامی، چهار انبار شامل مواد غذایی، پکیج، تاسیسات و کاغذ را شناسایی و پرونده تخلف به ارزش 420 میلیون تومان برای آنها تشکیل شد.
وی اظهار داشت: با توجه به دستورالعمل تشکیل ستاد استانی احتکار و اختفا و مبارزه با سودجویان و محتکران، بازرسی از واحدهای صنفی عمده فروش، بنک دار، شرکت های پخش و انبارهای استان توسط تیم های بازرسی در قالب گشت مشترک و با حضور نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی، بسیج اصناف و بازرسان سازمان در 2 شیفت صبح و عصر انجام می شود.
معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: بازرسی از محل نگهداری کالاها و پایش بازار به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.
وی گفت: براساس دستورالعمل ها تمامی عمده فروشان، شرکت های پخش و تجار که اقدام به نگهداری کالا در حجم عمده می کنند موظفند ضمن اعلام محل انبار و ثبت آن در سامانه اعلام موجودی حوزه بازرسی و نظارت نسبت به اعلام موجودی کالای خود اقدام کنند.
تهوری یادآور شد: در صورتی که موجودی انبار و محل آن در سامانه اعلام موجودی ثبت نشده باشد به منزله اعلام نکردن موجودی است و بر اساس قوانین در صورت احراز احتکار با محتکران برخورد خواهد شد.
معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه انبار و نگهداری کالای مشکوک، مراتب را به سامانه 124 اعلام کنند.
از ابتدای آغاز طرح ویژه بازرسی و نظارت بر کالا و خدمات و تشکیل ستاد احتکار و اختفا تاکنون پنج پرونده احتکار و 6 پرونده عدم اعلام موجودی در استان تشکیل شده است.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.