به گزارش ایرنا علی اسماعیلی روز یکشنبه در چهارمین نشست شورای اداری استان خراسان جنوبی در سال جاری افزود: با توجه به شرایط و فضایی که در عرصه داخلی توسط دشمنان بین المللی ایجاد شده، اهتمام بیشتر به رفع مشکلات مردم و افزایش سعه صدر مسئولان مورد تاکید است.
وی تاکید کرد: در شرایطی که شاهد پمپاژ جنگ روانی از طرف دشمن هستیم نیاز به هماهنگی و همدلی بیشتر بین همه ارکان نظام احساس می شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بر لزوم رعایت انضباط کلامی توسط مسئولان دستگاه های اجرایی و اداری تاکید کرد و گفت: می طلبد در فضای روانی دشمن این احساس را بین مردم به وجود بیاوریم که مسئولان بیشتر از گذشته تلاش کرده و برای خدمت رسانی شایسته به مردم آمادگی دارند.
وی بیان کرد: در ارتباط با رفع مشکلات اقتصادی مردم تلاش های خوبی انجام شده اما می طلبد همه دستگاه ها این امر را جدی تر بگیرند چون هنوز باور لازم به وجود نیامده که دستگاه ها وظیفه خود را به نحو احسنت انجام می دهند.
اسماعیلی سرمایه گذاران را نماد اقتصاد و اشتغال دانست و یادآور شد: سرمایه گذاران نیاز به حمایت بیشتر دستگاه های اجرایی دارند لذا در بروکراسی اداری باید مشکلات آنها رفع شود.
وی اظهار داشت: شایعاتی از جمله قطع یارانه مردم مطرح است که باید در محافل و گفت و گو این مطالب را تکذیب و شفاف سازی کرد.

** با رویکرد اجتماع محور کردن پیش می رویم
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: تلاش داریم تمامی مسائل مهم را به سمت اجتماع محور کردن مسائل اجتماعی پیش برویم که در این خصوص اکنون طرح شهر عاری از زباله گرد را با همکاری دستگاه ها در حال اجرا داریم.
وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت حوزه اجتماعی و تاثیر آن بر حوزه سیاسی و امنیتی همواره باید این بخش مورد توجه ویژه دستگاه های اجرایی استان قرار داشته باشد.
اسماعیلی گفت: در این خصوص تاکنون اقدامات خوبی انجام شده و پارسال 28 میلیارد و 674 میلیون تومان اعتبار بین 9 دستگاه اجرایی توزیع شد و امسال نیز به زودی بین دستگاه ها توزیع خواهد شد.
وی از اجرای طرح گروه های مالی خرد برای 105 گروه در محلات استان خبر داد و گفت: همچنین از سال گذشته تاکنون اقداماتی از قبیل خانه امن زنان، کارگروه های اتباع خارجی، کارگروه های اجتماعی و فرهنگی، مشارکت های مردمی در مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با سرقت و تشکیل جلسات سمن ها در استان در حال اجرا است.
معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح ملی کنترل و کاهش طلاق گفت: خراسان جنوبی در زمینه طلاق در جایگاه 28 کشور است که برای کاهش این نرخ نیز باید تلاش کرد.
وی عنوان کرد: در زمینه صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی که به عنوان یکی از شعارهای دولت و حجاب و عفاف اقدامات خوبی در استان در حال انجام است.

** 10 اداره برتر صیانت از حقوق شهروندی
اسماعیلی ادامه داد: براساس ارزیابی که سال گذشته در خصوص صیانت از حقوق شهروندی انجام شد ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش فنی و حرفه ای، آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، امور مالیاتی، بیمه سلامت، دامپزشکی، تعاون روستایی، بانک کشاورزی و صادرات حائز رتبه برتر شدند.
وی گفت: همچنین در حوزه حجاب و عفاف دستگاه های جهاد کشاورزی، دانشگاه بیرجند، استانداری، کمیته امداد، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تبلیغات اسلامی، ثبت احوال، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بانک صادرات، بانک سپه، سازمان صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برتر شدند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بر همراهی و همکاری بیشتر دستگاه های اجرایی در خصوص برگزاری هرچه بهتر برنامه های هفته دولت و انعکاس دستاوردهای دولت و نظام به ویژه در شرایط کنونی تاکید کرد.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.