به گزارش خبرنگار مهر، محمد محمدی قیدار ی شامگاه یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا بهزیستی فعالیت‌های متعددی را انجام داده است.

وی به فعالیت خط تلفن ۱۴۸۰ بهزیستی اشاره کرد و افزود: ساعات کار و ظرفیت کارکنان این مرکز مشاوره در این ایام افزایش یافته و یک هزار و ۵۰۰ تماس با این خط انجام شده است.

محمدی قیداری ادامه داد: خط تلفن ۱۴۸۰ مشاوره بهزیستی نیز در این ایام بسیار فعال است بطوری که پیش از این از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ عصر خدمات دهی می کرد که با افزایش ظرفیت و ساعات کاری تا ۱۲ شب هم استانی ها می توانند در صورت استرس ناشی از این بیماری و سایر مسائل خانوادگی به صورت رایگان از خدمات لازم بهره مند شوند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان، از راه‌اندازی مرکزی برای کاهش مشکلات روحی و روانی ناشی از شیوع ویروس کرونا با هدف غربالگری سیستماتیک خبر داد و گفت: راه‌اندازی این مرکز یک برنامه کشوری بوده است.

محمدی قیدار ی افزود: با شیوع بیماری کرونا، کمیته‌های تخصصی در سازمان بهزیستی تشکیل شده و آموزش‌های لازم به همکاران ارائه شده است.

وی ابراز داشت: هزار و ۱۰۰ نفر در مراکز شبانه روزی بهزیستی استان زنجان نگهداری می‌شوند وهمه اینها در قرنطینه هستند.

محمدی قیداری افزود: برای تعداد ۶۷۹ نفر از افراد تحت پوشش مراکز توانبخشی به ازای هر نفر ۵۳۰ هزار تومان به حساب مراکز جهت تهیه اقلام بهداشتی و سایر ملزومات کنترل و پیشگیری از بیماری کرونا و برای مراکز معتادین نیز به تعداد ۳۰۰ نفر و برای هر کمپ پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان واریز شد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان، گفت: تا کنون مورد مشکوکی در خصوص این بیماری از مراکز بهزیستی استان گزارش نشده است و نزدیک ۵ میلیارد ریال به این مراکز پرداخت شده تا تجهیزات بهداشتی تهیه شود.

محمدی تاکید کرد: بهزیستی ۳۶ دستورالعمل ابلاغی را در مدت زمان شیوع ویروس کرونا که شامل قرنطینه کردن مراکز و عدم پذیرش افراد جدید و ایجاد قرنطینه برای افراد مشکوک بود را عملیاتی کرده و در این زمینه اقدامات خوبی را انجام داده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان، گفت: مبلغ ۲۵۰ هزار تومان به حساب معلولان شدید و ضایعات نخاعی هم واریز شد تا بتوانند اقلام بهداشتی مورد نیاز را تهیه کنند و برای ۱۷۸ کودک کار در سطح شهر زنجان نیز پک های بهداشتی حمایتی و آموزشی لازم توسط کارشناسان اورژانس اجتماعی انجام گرفته است.

محمدی قیداری با بیان اینکه استان زنجان ۱۷۸ کودک کار دارد، افزود: بهزیستی تجهیزات بهداشتی در اختیار این کودکان قرار داده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.