دکتر فاطمه رضوان‌مدنی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، اولین اقدام در راستای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا را در تعطیلی تمام مهدهای کودک و مراکز روزانه توانبخشی زیرنظارت بهزیستی اعلام کرد و افزود: این مراکز به دلیل تجمع افراد می‌توانست یکی از منشاءهای شیوع بیماری باشد.

او گفت: قبل از تعطیلی این مراکز همه مربیان و مدیران را توسط متخصصان و کارشناسان در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس کرنا آموزش دادیم.

او به لغو ملاقات‌ها و مرخصی‌ها در مراکز شبانه‌روزی مانند سالمندان، معلولان و کمپ های ترک اعتیاد نیز اشاره کرد و اظهار داشت: خانواده‌هایی هم که توانایی نگهداری از افراد را دارند می توانند آنها را از مراکز به منازل ببرند و تا پایان وضعیت فعلی از آنها نگهداری کنند.

او همچنین اعلام کرد که از پذیرش جدید در همه مراکز فعلا خودداری کرده‌ایم و حفظ سلامت را در اولویت قرار داده‌ایم.

وی برگزاری کلاس های آموزشی برای همه افراد فعال در مراکز را از دیگر برنامه های بهزیستی اعلام کرد و گفت: در کنار این اقدام همه مراکز نیز به صورت مستمر ضدعفونی و می‌شود.

وی اظهار داشت: همزمان با شیوع ویروس کرونا سازمان بهزیستی برای کمک به مددجویان مبلغی را به حساب آنها غیر از مستمری و ماهانه برای خرید وسایل ضدعفونی واریز کرد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه اکنون مشکلی برای تهیه و تامین ملزومات پزشکی و ضدعفونی نداریم، گفت: با سپاه هم برای ضدعفونی کردن مراکز همکاری داریم و همه مراکز به صورت روزانه ضدعفونی می‌شود.

او با بیان اینکه هرگونه ملاقات در مراکز را ممنوع کرده ایم، گفت: رفت و آمد همه همکاران در این مراکز نیز با رعایت نکات بهداشتی انجام می‌شود.

به گفته او، فعالیت خانه‌های حمایتی بهزیستی نیز تا زمان پایدار شدن شرایط جامعه تعطیل شده است.

مدیرکل بهزیستی کرمانشاه در ادامه به مجهز کردن میزهای خدمت در ادارات و مراکز سطح استان نیز اشاره کرد و گفت: به منظور جلوگیری از تردد مراجعه کنندگان به داخل ساختمان ها و اتاق ها میز خدمت در ابتدای ورودی هر ساختمان مستقر شده و اقدام به ارایه خدمات مورد نیاز به مراجعان می کند.

رضوان مدنی افزود: همچنین در ورودی هر ساختمانی هم وسایل ضدعفونی کننده برای مراجعه کنندگان در نظر گرفته شده است.

به گفته او، اکنون ۶۵۰ مرکز شبانه روزی، روزانه و مهدکودک در استان کرمانشاه فعال است.

وی همچنین افزود: بهزیستی کرمانشاه به ۱۵۳ هزار و ۸۲۶ مددجو در سطح استان خدمات دهی می کند که از این تعداد ۳۸ هزار و ۹۹۳ نفر معلول شامل معلولیت های مختلف بینایی، شنوایی، ذهنی و روانی و حرکتی هستند.

در استان کرمانشاه تاکنون ۶ نفر به بیماری کرونا مبتلا که یک نفر آنها جان باخته است، در کشور نیز یک هزار و ۵۰۱ نفر به آن مبتلا و ۶۶ نفر جان خود را از دست داده اند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.