«زهرا امینی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تمامی مراکز زیرپوشش این نهاد حمایتی روزانه گندزدایی می‌شود و کادر خدمات این مراکز ملزم شده‌اند که  نظافت و شستشوی سطوح را با جدیت دنبال کنند و اقداماتی چون دایر کردن  اتاق قرنطینه، لغو  ملاقات‌ها و ممانعت از  پذیرش جدید مددجو در این مراکز اعمال شده است.

وی اظهار داشت: با ابلاغر اعتباری جدید به استان شرایط برای خرید لوازم بهداشتی و ضدعفونی برای مراکز تسهیل شد و تمامی مایحتاج و تجهیزات در این راستا در اختیار مراکز نگهداری قرار دارد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: مصوبات قرارگاه پدافند زیستی استان با حساسیت در مراکز بهزیستی اعمال می‌شود چرا که طیف بزرگی از این مددجویان دارای ضعف جسمی، کهولت سن  و بیماری‌های زمینه‌ای هستند به‌همین دلیل تماس‌ها به حداقل ممکن کاهش یافته و مراقبت‌ از سلامت این افراد در برابر تهدید کرونا در اولویت است.

یکهزار و ۱۲۰ نفر در استان مرکزی به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.

  

امینی افزود: تیم‌های متعددی کار نظارت و بازرسی از مراکز را بر عهده دارند و نحوه فعالیت و عمل به دستورالعمل‌ها را بررسی می‌کنند که این تلاش‌ها موجب شد شاهد کمترین آسیب در مراکز باشیم.

وی ادامه داد: ژل شست و شو و مواد ضد عفونی‌کننده برای سالمندان استفاده و از ویتامین‌ها و مکمل های غذایی نیز بر اساس دستور پزشک برای این قشر استفاده می‌شود.

 مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: در هر نوبت کاری مراقب، پرستار، مسئول فنی، آشپز و مدیر داخلی به همراه مسئول مرکز فعالیت داشته و روزهای شیفت این پرسنل نیز افزایش یافته است.

امینی بیان داشت : ارسال دستورالعمل‌های ابلاغی پیرامون پیشگیری از کرونا به مراکز، پرداخت کمک هزینه تهیه اقلام بهداشتی برای مددجویان مراکز شبانه روزی به همراه چند نوبت ضدعفونی و گندزدایی این مراکز، پرداخت کمک هزینه خرید اقلام بهداشتی برای معلولان ضایعه نخاعی و خیلی شدید و همچنین تب سنجی و کنترل مداوم سلامت مددجویان از جمله اقدام های پیشگیرانه و بهداشتی این اداره کل در مراکز بهزیستی استان است.

وی اظهار داشت:برای کاهش استرس و اضطراب از بیماری کرونا و کاهش خروج مردم از منزل، سامانه تلفنی ۱۴۸۰ سازمان بهزیستی همه روزه از ساعت ۸ تا ۲۰ به صورت رایگان مشاوره روانشناسی می‌دهد.

۶۵ هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی استفاده می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.