به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله حقیقی ظهر شنبه در بازدید از روند اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان زنجان، با بیان اینکه طبق مصوبه جدید افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود آن شهر بوده و ورود افراد غیر ساکن ممنوع است، گفت: خروج افراد غیر ساکن و مسافر شهرهای محل حضور فعلی برای رفتن به محل سکونت خود بلامانع است و این افراد در طول مسیر اجازه ورود به شهرها را نداشته و از کنار گذرها عبور می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه همه ارگان‌ها و دستگاه‌ها در اجرای این طرح باید با هماهنگی پلیس عمل کنند، افزود: نیروی انتظامی استان زنجان در انجام مأموریت های محوله همیشه خوب عمل کرده است.

حقیقی با تاکید بر اجرای دقیق و قاطع این طرح و ممانعت از ورود افراد غیربومی به استان تاکید و بیان داشت: این کار با همکاری مردم قابل اجراست و کسانی هم که به سفر رفته‌اند هرچه سریع‌تر به محل سکونت خود برگردند و کسانی هم که قصد سفر دارند در خانه بمانند تا طرح یاد شده به درستی اجرا و زنجیره انتقال بیماری قطع شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه نیروی انتظامی به عنوان فرمانده میدان در اجرای این طرح بسیار خوب عمل کرده است، گفت: عملکرد خوب پلیس زنجان در راستای اجرای طرح ممنوعیت ورود وسایط نقلیه غیربومی به داخل شهر زنجان قابل تقدیر است.

حقیقی با تاکید بر اینکه اجرای طرح غربالگری در استان زنجان از موفقیت ترین طرح‌ها در کل کشور بوده است تصریح کرد: این طرح همچنان ادامه خواهد داشت و مردم با توجه به توصیه‌های بهداشتی و در خانه ماندن می‌توانند زنجیره انتقال این بیماری را قطع کنند.

وی با تاکید بر اینکه اگر می‌خواهیم بیماری کرونا را کنترل یا روند پیشرفت آن را کاهش دهیم، همه باید از تردد غیرضروری و خروج از شهر اجتناب کنند تا بیش از این دچار مشکل نشویم، گفت: از مردم درخواست می‌شود مسافرت نکنند و در خانه بمانند تا شاهد افزایش بیماران کرونایی نباشیم.

استاندار زنجان، گفت: برگزاری هرگونه مراسم که موجب تجمع افراد شود، ممنوع است و تردد خودروهای امدادی و درمانی، پلیس، حمل بار، کالاها، مایحتاج مردم، سوخت مشمول ممنوعیت‌ها نیست.

حقیقی با بیان اینکه از مردم درخواست می‌شود در خانه بمانند تا زنجیره بیماری کرونا هر چه زودتر قطع شود، ابراز داشت: تولید ماسک در استان زنجان افزایشیافته است و تولید ماسک از ۱۰۰ هزار ماسک در روزبه ۱۵۰ هزار ماسک افزایش یافت.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه این استان در تأمین ماسک به خودکفایی رسیده است و مشکلی در این خصوص ندارد، گفت: تولید مواد ضدعفونی‌کننده در استان زنجان سه برابر شده است و به اندازه کافی مواد ضدعفونی‌کننده و دستکش در داروخانه‌های استان موجود است و کمبودی نداریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.