دکتر پرویز قزلباش روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به همکاری زنجانی در طرح غربالگری سلامت افزود: ۳۳۹ هزار نفر از مردم این استان به سایت غربالگری سلامت مراجعه و نسبت به غربالگری اقدام کردند و انتظار بر این است که عموم مردم به این موضوع مهم توجه بیشتری داشته باشند.

وی اضافه کرد: این غربالگری به شناسایی ۹ هزارو ۷۵۶ نفر بیمار مشکوک به کرونا منجر شد که از  این تعداد ۲ هزارو ۲۳۷ نفر به پزشک ارجاع و یک هزار و ۷۵۶ نفر نیز در بازنگری انجام شده فاقد مشکل تشخیص داده شدند.

این مسؤول ادامه داد: بر این مبنا به یک‌هزارو ۱۹۱ نفر نیز توصیه شده که در منازل خود استراحت کنند و ۲۱۳ نفر نیز به ۱۱مرکز ۱۶ ساعته سطح استان ارجاع داده شده اند که از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۱۲ شب در همه ایام آماده خدمتگزاری به گروه‌های هدف هستند.

قزلباش افزود: طی این مدت ۲ هزارو ۵۳۲ نفر نیز توسط پزشکان در مراکز جامع سلامت ویزیت شدند که از میان آنها ۲۱۰ نفر به بیمارستان های منتخب ارجاع داده شده اند و از مجموع افراد غربالگری شده ۴۰۰ نفر تحت درمان دارویی به صورت سرپایی قرار گرفتند و با یک دارو در منزل تحت درمان قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: نکته مهم توجه به خانواده ها و افرادی است که از استان های دیگر به این استان وارد شده اند که هم اکنون ۶ هزار و ۳۰۸ نفر از زنجانی‌های ساکن در دیگر مناطق کشور تحت کنترل سیستم بهداشتی و درمانی این استان قرار گرفتند و به عبارتی در قرنطینه هستند.

وی خاطرنشان کرد: در مناطق مختلف استان نیز پنج هزار ۵۱۲ نفر مشکوک به کرونا تحت قرنطینه قرار دارند و در این میان از هم استانی ها درخواست می شود که هر چه سریعتر به سایت salamt.gov.ir مراجعه کنند و خود و اعضای خانواده را مورد ارزیابی قرار دهند تا از وضعیت سلامتی خود و آنها مطلع شوند.

بر اساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا یک‌هزارو ۳۱۸ بیمار مشکوک در این استان شناسایی شده که از این تعداد تست آزمایشگاهی ۴۵۰ بیمار مثبت بوده است. همچنین تا کنون ۳۵ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان جان باختند که ۶۰ درصد آنان دارای بیماری های زمینه ای بودند.

طبق آخرین آمار، ۲۷ هزار و ۱۷ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۲ هزار و ۷۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از این تعداد همچنین ۹ هزار و ۶۲۵ نفر از بیماران مبتلا به کرونا بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.