دکتر علیرضا آرمانی کیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ بیمار مثبت کرونا در این استان به مجموع آمارها افزوده شده است و در این میان هر شخصی که بیماری وی، مثبت ‌اعلام شود، خانواده او نیز رصد می شود که این امر به خود خانواده کمک می‌کند تا بیماری به سایر افراد منتقل نشود.

وی  اضافه کرد: تا کنون ۳۵ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان جان باختند که ۶۰ درصد آنان دارای بیماری های زمینه ای بودند.

این مسؤول ادامه داد: بر اساس توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی(who) استرس، شایعه و برچسب خوردن، از عوامل خطرناک در شرایط کنونی محسوب می‌شود.

به گفته آرمانی کیان، کاهش قدرت ایمنی بدن برای مواجهه با بیماری، ارائه اطلاعات نادرست و در نهایت مقاومت برای گرفتن درمان مناسب در صورت ابتلا به بیماری، از نتایج عوامل خطرناک مورد اشاره سازمان بهداشت جهانی بوده که تا حد توان برای مقابله با آنها باید تلاش شود.

وی اظهار داشت:  هم اکنون  در بیمارستانهای استان یکهزار و ۶۷۰  تخت بستری و  ۱۹۰ تخت ویژه  وجود دارد و که تعداد ۶۷۰ تخت بیماران کرونایی را پذیرش کرده وو  در صورت نیاز به  بیش از یک هزار تخت نیز افزایش یافته است 

آرمانی کیان  افزود هم‌استانی‌ها برای پیشگیری، شناسایی و مراقبت از خود و اطرافیان در مقابل بیماری کرونا، نظام سلامت کشور را همراهی کرده و با ورود به سامانه الکترونیکی https://salamat.gov.ir ، در ثبت اطلاعات صحیح در مسیر شکست ویروس کرونا نقش اساسی داشته باشند.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ،ثبت‌نام در این سامانه موجب می‌شود تا قبل از عمیق شدن بیماری فرد، اقدامات درمانی توسط کادر درمانی برای این افراد مشکوک  انجام گیرد.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۲۷ هزار و ۱۷ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۲ هزار و ۷۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از این تعداد همچنین ۹ هزار و ۶۲۵ نفر از بیماران مبتلا به کرونا بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.