فرامرز نیک‌سرشت روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از تشکیل جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در نخستین روزهای آغاز سال جدید خبر داد و افزود: در این جلسه همه دستگاه ها اعم از اجرایی، قضایی، نظامی و انتظامی مکلف شدند تا ۹ فروردین جاری کلیه برنامه ها و پیشنهادهای عملیاتی خود را به کمیته ترسیم نقشه راه تحقق شعار سال که در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مستقر است اعلام کنند تا این پیشنهادها مورد بررسی وارزیابی قرار گیرد.

وی اظهار داشت: آنچه در وهله نخست برای برنامه ریزی جهت تحقق شعار سال مدنظر است، احصای توانمندی های دستگاهها، شناسایی ظرفیت های خالی و نیازمندی ها در بخش تولید برای تقویت ظرفیت ها است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: با بستری که در این استان وجود دارد امیدواریم با ارتقای توان تولید در بخش های مختلف صنعت، معدن و کشاورزی، در تحقق شعار سال سربلند باشیم.

نیک سرست تامین منابع مالی مورد نیاز، رفع موانع صادارت و نیز رفع موانع واردات مواد اولیه و ماشین آلات را از لوازم تحقق جهش تولید عنوان کرد و گفت: تمام تلاش ما بر این متمرکز است تا در رفع مشکلات پیش روی تولید از همه ظرفیت ها بهره بگیریم و در موادری هم که حل مسائل خارج از توان استان باشد، موضوع را از طریق مرکز پی گیر خواهیم شد و راهکارهای پیشنهادی را برای حل مشکلات منعکس خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه وضعیت تولید در استان رو به رشد است، خاطرنشان کرد: شاخص هایی همچون حجم سرمایه گذاری های انجام شده و ایجاد فرصت های جدید شغلی جدید در سال گذشته، گواه این ادعا است.

نیک سرشت اظهار داشت: در سال گذشته علاوه بر اینکه با وجود مشکلات متعدد اقتصادی ناشی از تحریم ها هیچ واحد تولیدی در استان تعطیل نشد، ۳۰ واحد کوچک و متوسط تولیدی نیز با ظرفیت اشتغال ۵۴۰ نفر در استان آغاز به کار کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه کسی منکر وجود مشکلات نیست، تصریح کرد: اکنون با تلاش ها و پی گیری ها انجام شده، به غیر از سه واحد باقیمانده، همه واحدهای بزرگ با بیش از ۱۰۰ نفر نیروی کار به چرخه تولید بازگشته اند و امیدواریم واحدهای باقیمانده نیز در آینده نزدیک احیا شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.