اکرم نجفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه سهم قزوین در این طرح 444 روستا در کل سال های برنامه ششم توسعه است،افزود:هرسال کار تدوین برنامه برای 89 روستا انجام می شود که فعلا در فاز اول ظرفیت های50 روستای قزوین برای سرمایه گذاری شناسایی و ایجاد طرح های اشتغالزا در آنها انجام شده است.
وی اضافه کرد:بر اساس برنامه ملی اشتغال فراگیر، تدوین سند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستاها و ماده 27 قانون برنامه ششم توسعه، پرداخت تسهیلات به متقاضیان طرح های اشتغالزای روستایی در مناطق روستایی در دستور کار دولت قرار دارد.
نجفی ادامه داد: بر این اساس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مکلف است با توجه به ظرفیت‌های بومی مناطق روستایی و تسهیلات بانکی و بخش خصوصی این برنامه را اجرا کند.
وی، اشتغال و توسعه گردشگری روستایی را از اولویت‌های اساسی اداره کل امور روستایی استانداری قزوین عنوان کرد و گفت: در راستای محرومیت زدایی و حمایت از طرح های اشتغالزایی در روستاها طی تفاهم نامه ای بین معاونت مناطق محروم و روستایی ریاست جمهوری با بانک سینا و بنیاد علوی، تسهیلات بانکی در قالب تامین مالی طرح های اقتصادی به اشخاص واجد شرایط و فعال در بخش های اقتصادی و اشتغالزا پرداخت می شود.
نجفی همچنین گفت: تاکنون 200 میلیارد ریال از محل این تفاهم‌نامه به متقاضیان پرداخت شده است.
وی خاطرنشان کرد:در صورتی که تا پایان اردیبهشت ماه امسال 200 میلیارد ریال دیگر پرداخت شود،استان قزوین امکان دریافت همین مقدار اعتبار برای پرداخت تسهیلات را خواهد داشت.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین افزود: همچنین در قالب تفاهم‌نامه بین معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با بانک پارسیان تسهیلات ارزان قیمت اشتغال‌زایی به میزان 100 میلیارد ریال به قزوین اختصاص یافته است.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین افزود:همچنین 12میلیارد و 700میلیون ریال از طریق بانک کشاورزی و 18میلیارد ریال از طریق توافق شرکت تعاونی دهیاری های استان و پست بانک در قالب تسهیلات به متقاضیان در روستاهای استان پرداخت شده است.
استان قزوین دارای 847 روستا است.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.