به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند عصر چهارشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه در سرسرای شهدای دولت استانداری با حضور وزیر جهاد کشاورزی به شناسایی بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان اموال غیر منقول دولتی در استان اشاره کرد و گفت: از این میزان ۲ هزار میلیارد تومان به نظر ما مازاد است و اگر دولت مجوز فروش به ما بدهد خیلی از چالش های پیش روی توسعه استان را در حوزه های صنعت، معدن، کشاورزی، عمرانی و پروژه های نیمه تمام را با فروش این اموال می توانیم حل و فصل کنیم.

وی با اعلام اینکه برای این موضوع به رئیس جمهوری نیز نامه نوشته ایم، گفت: فروش این اموال در راستای مباحث اقتصاد مقاومتی است و هم منابع جدیدی را برای پیشبرد مسائل استان و برون رفت مباحث چالشی تعریف می کنیم.

او اظهار داشت: از محل فروش این اموال حتی می توانیم بدهی های در حوزه جاری از جمله سنوات بازنشستگان را پرداخت کنیم و قانونگذار هم به ما این اجازه را داده است.

وی با اشاره به فشارهای وارده به کشور ناشی از تحریم های ظالمانه سخت علیه دولت و مردم و کاهش فروش نفت، تاکید کرد که باید دنبال منابع جدیدی برای برون رفت از چالش های موجود باشیم.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه در ادامه سخنانش خواستار اختصاص اعتبارات مورد نیاز برای اتمام پروژه گرمسیری شد و افزود: برای این پروژه ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه شده و حیف است به خاطر ۲ هزار میلیارد تومان بخشی از این پروژه اجرایی نشود.

وی یادآوری کرد سامانه گرمسیری یکی از بزرگترین پروژه های عمرانی در تاریخ بعد از انقلاب است و نیاز است شبکه های سوم و چهارم این پروژه نیز سریعتر به اتمام برسد و اگر آب به این سامانه ها نرسد خسارات زیادی به منطقه وارد می کند.

او تصریح کرد که تا پایان امسال از محل پروژه گرمسیری ۱۱۸ هزار هکتار از زمین های زراعی استان کرمانشاه از آب این پروژه بهره مند می شود.

سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین منتظر زمین هستند

استاندار کرمانشاه در ادامه سخنان خود به منطقه ویژه اقتصادی قصرشیرین به عنوان یکی از امتیازات استان نام برد و گفت: متاسفانه اختلاف نظری بین مسئولان مربوطه وجود دارد که منجر شده ما نتوانیم به ۱۵۰ سرمایه گذاری که خواهان دریافت زمین هستند، زمین واگذار کنیم.

بازوند همچنین تاکید کرد که ایجاد زیرساخت های این منطقه ویژه اقتصادی نیز نیازمند اعتبارات دولتی است که باید تامین گردد.

او درخواستی از وزیر جهاد کشاورزی برای تسهیل در واگذاری شهرک های کشاورزی کرد و گفت: برای ایجاد زیرساخت های این شهرک در استان ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که این اعتبار مشوق خیلی خوبی برای سرمایه گذاری می باشد.

وی همچنین خواستار تامین منابع مالی برای بازرسان تنظیم بازار شد و گفت: وزارت صمت یکسری بازرس استخدام کرده اما هنوز تامین اعتبار آن از سوی دکتر نوبخت انجام نشده است.

وی با بیان اینکه دولت از ما انتظار کنترل بازار را دارد و در این زمینه در استان کرمانشاه موفق عمل شده است، گفت: کنترل بازار نیازمند تامین نیرو است.

او در بخش پایانی سخنانش به تدوین سه سند اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و اشتغال در استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: هدف ما کاهش سه درصدی نرخ بیکاری استان در پایان سال ۹۸ است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۶۲۲ روستا و بیش از یک هزار واحد تولیدی با بیش از ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی است.

نرخ بیکاری کرمانشاه در بهار امسال ۱۴.۷ درصد اعلام شده که در رده پنج کشور قرار دارد.

۳۰۳۳/۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.