سید سعید شاهرخی روز سه شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در استان همدان بر اساس آنچه که سال گذشته وعده داده شد، اولویت اول ما توجه به معیشت، اشتغال و تولید بود که در این رابطه سعی شد تمامی منابع استان به کار گرفته شود.

وی اظهار داشت: در همین راستا در ماه‌های پایانی سال ۹۷ برنامه راهبردی و عملیاتی توسعه استان برای مدت سه سال تدوین شد که گام نخست آن در سال ۹۸ بود که برابر آنچه که پیش بینی شده بود، محقق شد.

استاندار همدان ادامه داد: در تدوین این برنامه کلیه مزیت های استان برآورد و به تفکیک شهرستان برای ظرفیت های شهرستان ها برنامه ریزی شد.

شاهرخی خاطرنشان کرد: در این سند پیش‌بینی کردیم که سالیانه پنج‌ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان انجام و تحقق آن منجر به ایجاد ۲۰ هزار شغل شود که این مهم محقق شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این طرح های متعددی متناسب با احکام برنامه ششم استان دنبال شد که رویکرد آن گسترش بخش کیفی کشاورزی بود و روی آوردن به روش های علمی کشاورزی از جمله توسعه و گسترش گلخانه ها نمونه بارز این راهبرد است.

استاندار همدان اظهار داشت: اقدامات یکساله در خصوص ترویج کشت گلخانه‌ای در استان با کلیه داشته‌ها در سنوات گذشته برابری می‌کند.

وی اضافه کرد: در مورد استفاده بهینه آب از استان های پیشرو هستیم و ۸۵ درصد از اراضی مستعد آبیاری تحت فشار استان به صورت مکانیزه آبیاری می‌شود و به دنبال ارتقا این مولفه های این حوزه هستیم.

شاهرخی بیان کرد: در حوزه گردشگری برای اولین بار طرح مهم و اساسی گردشگری در مجاورت غار علیصدر طراحی شده که به تدریج اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ نوع سنگ معدنی در این استان وجود دارد، گفت: در حوزه فرآوری سنگ های معدنی سیاست جذب ارزش افزوده در استان دنبال می شود و به دنبال تقویت این مزیت هستیم.

استاندا همدان خاطرنشان کرد: بیش از هزار ۵۰۰ میلیارد تومان از طرح های استان در این بخش، در حال اجرا است و زودی شاهد تحولی بزرگ در این بخش خواهیم بود.

وی با اشاره به کسب چندین نشان ملی و جهانی در سال ۹۸ عنوان کرد: سال گذشته توانستیم برندها و نشان های ملی و جهانی را برای استان کسب کنیم که از جمله آنها می توان به نشان جهانی مبل و منبت ملایر به عنوان یک کار بی بدیل اشاره کرد که شهرستان ملایر و به تبع آن کل استان را تحت تاثیر قرار می دهد.

شاهرخی افزود: همچنین در تویسرکان نیز منبت گلریز ثبت ملی و مجوزهای لازم اخذ شد.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: در حوزه عمرانی نیز سال گذشته همدان در میان دیگر استان های کشورمان رتبه نخست را در اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی کسب کرد.

شاهرخی افزود: در حوزه واگذاری طرح های نیمه تمام و طرح های تمام شده که راکد بودند به بخش خصوصی نیز همدان رتبه اول کشوری را به دست آورده است.

استاندار همدان گفت: این استان به مثابه یک کارگاه بزرگ در حال فعالیت است و ارزش طرح‌هایی که در استان در حال انجام است بیش از ۶ هزار میلیارد تومان است.

وی تاکید کرد: در سال ۹۹ این مسیر را با قدرت بیشتری ادامه می دهیم و در اجرای برنامه توسعه استان با جدیت حرکت خواهیم کرد.

شاهرخی خاطرنشان کرد: اولویت اول استان پرداختن به نیازهای معیشتی مردم و ایجاد اشتغال به وسیله حمایت از تولید و بخش خصوصی است که باید از سرمایه گذارانی که اشتغال را در کوران تحریم ها حفظ کردند قدردانی کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.