به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا حسینی روز یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری آذربایجان غربی در بوکان افزود: در این راستا پیش بینی شده که طرح های اشتغال زا، برنامه های اشتغال روستایی و فراگیر کاملا هدفمند اجرا و از هدر رفت منابع جلوگیری شود.
وی ادامه داد: مدیران باید موانع دست و پا گیر در دستگاه های خود را رفع کرده و با چابک سازی سیستم، فرآیندها را با سرعت انجام دهند.
وی با بیان اینکه فضای استان باید برای سرمایه گذاران بخش های مختلف اقتصادی آماده باشد، اظهار داشت: مسوولان باید دست بخش خصوصی را گرفته و از آنها حمایت کنند تا بتوان اشتغال موثری در سطح استان به وجود آورد.
وی با انتقاد از تاخیر در جواب استعلام های انجام گرفته از ادارات کل استان گفت: استعلام هایی که در عرض 2 ماه باید جواب آنها آماده می شد به 24 ماه کشیده شده که این امر ظلم بزرگی در حق سرمایه گذاران است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه دولت از دامداری های صنعتی در سطح استان حمایت کرده و تسهیلات خوبی در اختیار متقاضیان قرار می دهد، اضافه کرد: این استان در خصوص پرداخت وام های بخش روستایی در سطح کشور وضعیت خوبی داشته و هم اکنون از لحاظ پرداخت مشاغل فراگیر در جایگاه چهارم در کشور قرار دارد.
حسینی ادامه داد: بوکان از لحاظ جذب اعتبارات تاکنون موفق عمل کرده و توانسته است بیش از یک و نیم برابر تسهیلات اختصاص یافته به این شهرستان را به متقاضیان پرداخت کند که این امر نشان از تلاش مسوولان آن دارد و چنانچه توان جذب اعتبارات بیشتری را نیز داشته باشد، در اختیار آن قرار می گیرد.
فرماندار بوکان نیز در این جلسه به مشکلات سرمایه گذاری در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در این شهرستان 152 طرح در بانک کشاورزی، 82 طرح در بانک توسعه تعاون و 81 طرح در صندوق کار آفرین امید بلاتکلیف است که امید می رود مشکلات این طرح ها مرتفع شود.
جمال خسروی ادامه داد: وحدت رویه در پرداخت تسهیلات در بانک های مختلف بوکان وجود ندارد و این مناسبات باعث مشکلاتی برای متقاضیان شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون هیچ مجوزی در حوزه گردشگری در بوکان صادر نشده است، اظهار داشت: بانک ها از طرح های بوم گردی و گردشگری حمایت نمی کنند.
فرماندار بوکان افزود: تخصیص ندادن آب در این شهرستان برای اجرای طرح های مختلف بسیار جدی است و در این زمینه به توجه جدی مسوولان استان نیاز است.
به گزارش ایرنا، در این جلسه 12 سرمایه گذار بخش خصوصی به بیان مشکلات خود پرداختند و مدیران کل برای رفع مشکلات این سرمایه گذاران قول مساعدت دادند.
در این مراسم مدیران کل دستگاه های زیر مجموعه کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری آذربایجان غربی حضور داشتند.
7510/6185/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.