ارژنگ عزیزی روز پنجشنبه در جلسه گفتگوی دولت و بخش خصوصی افزود: طرح‌هایی که توجیه اقتصادی ندارند عودت داده شده و دستگاه‌های مربوطه استان موظف هستند طرح دیگری را در مدت زمان کوتاه به بانک‌های عامل معرفی کنند.

وی بر کاهش بوروکراسی اداری توسط بانک‌ها تاکید کرد و گفت: تسهیلات مصوب بانک‌ها برای حوزه‌های صنعت، کشاورزی ، معدن و خدمات است.

معاون اقتصادی استاندار اردبیل با  اشاره به اینکه  اولویت و سیاست‌گذاری اصلی این استان مبتنی بر ایجاد اشتغال و فعال کردن واحدهای تولیدی است گفت:تلاش می‌شود با احیای واحدهای تولیدی ظرفیت تولید آنها افزایش یافته و طرح‌هایی که امکان سرمایه گذاری برای آنها امسال و سال آینده وجود دارد مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی فعال شدن طرح‌های راکد در استان را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: در اجرای سیاست‌های حمایتی با پرداخت تسهیلات کم بهره بانکی این واحدها فعال می‌شوند.

عزیزی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۱۵ واحد در بخش کشاورزی و ۳۰ واحد هم در بخش صنعت استان احیا شد، گفت: برای رونق اشتغال در استان برش شهرستانی تا افق ۱۴۰۴ تهیه شده و در بخش کشاورزی ایجاد گلخانه در سطح ۲ هزار و ۳۲۴ هکتار هدف گذاری شده است.

او با بیان اینکه پنجره واحد سرمایه گذاری استان هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده، افزود: در پنجره واحد طرح‌های دارای مشکل مورد بررسی قرار گرفته و تصمیم نهایی اتخاذ می‌شود.

عزیزی ادامه داد: در این استان  هزار و ۱۴۵ واحد صنعتی دارای پروانه و ۳ هزار واحد فعال و نیمه فعال در بخش کشاورزی وجود دارد که با فعالیت دوباره واحدهای غیرفعال ،تحول بزرگی در تولید و شتغال ایجاد می شود.

معاون اقتصادی استاندار اردبیل برگزاری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را یادآور شد و گفت: در این ستاد هم واحدهای تولیدی دارای مشکل مورد بررسی قرار گرفته و موانع تولید هم رفع می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.