علی خلیلی، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در این ایام که باشگاه های ورزشی بخش خصوصی به خاطر جلوگیری از شیوع کرونا ویروس، تعطیل شده‌ اند و باشگاه‌داران به لحاظ درآمد در ضرر و زیان هستند اغلب موجران با درک موضوع با آنان همراه شده و از دریافت اجاره بها خودداری می‌کنند و با این کار خداپسندانه و انسان‌دوستانه نشان می دهند که در روزهای سخت در کنار هم قرار دارند و به فکر منفعت مادی و درآمد نیستند.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا بر ورزش نیز سایه سنگینی انداخته است اظهار داشت: این ویروس منحوس، ورزشکار و غیر ورزشکار نمی‌شناسد و برای به شکست کشاندن آن لازم است در خانه‌ بمانیم و برخی کارهای بیرون از خانه را نیز غیرحضوری انجام دهیم و جز در موارد بسیار ضرور در محیط به بیرون از منزل نرویم.

خلیلی اظهار داشت: از پنجم اسفند ماه، فعالیت کلیه اماکن ورزشی دولتی و خصوصی به خاطر حفظ سطح سلامت فعالان در عرصه ورزش و کاهش نگرانی مردم به ویژه خانواده ها تا فروکش کردن این ویروس، ممنوع شد و اداره کل ورزش و جوانان به منظور حمایت از باشگاهداران و جلوگیری بیشتر از ضرر و زیان وارده، دست به کار شد و این پویش اثربخش را راه‌اندازی کرد.

وی افزود: برابر مصوبه قرارگاه زیستی پدافند غیرعامل و دستورالعمل ابلاغی، هرگونه فعالیت ورزشی گروهی و تجمعی و برگزاری رقابت‌ها در سطح این استان تا فروکش کردن بیماری کرونا لغو شده است و از فعالان عرصه ورزش زنجان انتظار می رود سهم خود را در مقابله با این ویروس منحوس انجام دهند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه شکست کرونا در سایه عزم و اراده پولادین ملت ایران، شدنی است افزود: همه افراد جامعه در مبارزه با این میهمان ناخوانده مسوؤل هستند و باید سهم خود را در پیشگیری و ریشه کنی این بیماری منحوس، ایفا کنند.

وی اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا هرچند امنیت و آرامش جامعه و مردم را برهم زده است اما می‌توان دست در دست یکدیگر و با رعایت نکات بهداشتی و جدی گرفتن توصیه‌ها و هشدارها با این بیماری که سلامت تمامی افراد را نشانه رفته است، مبارزه کرد و آن را شکست داد.

خلیلی با تاکید بر اینکه نباید با بیرون آمدن از خانه، عامل انتقال این ویروس مهلک باشیم تصریح کرد: این بیماری اگر کنترل نشود در این صورت بزرگترین ضربه و صدمه را به مردم و جامعه وارد خواهد کرد.

وی افزود: اگر مردم به مدت ۱۴ روز در خانه های خود بمانند و از حضور در مجامع عمومی، بازار و فروشگاه ها خودداری کنند به حتم در برابر این ویروس موفق خواهیم بود و در غیر این صورت سختی ها، فشارها و استرس‌های ناشی از این بیماری تداوم خواهد داشت و همه ضرر خواهند کرد.  

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: حال که ویروس کرونا با سرعت در حال شیوع و گسترش در سطح جهان از جمله کشور ایران است برای کشیدن ترمز این بیماری مهلک و کشنده همه باید دست در دست هم و در حد وسع و توان به مقابله با آن بپردازیم.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان، تاکنون ۲۴۱ نفر در این استان به ویروس کرونا مبتلا شده و ۱۶ نفر نیز به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.