دکترعلیرضا شغلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  افزود: در صورت تصویب آزمایشگاه بیماران کرونایی در ستاد کرونا استان مابقی کارها نیز جهت راه اندازی آن پیگیری خواهد شد.

وی اضافه کرد: معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی این استان نیز بلافاصله با توجه به شرایط موجود و شیوع ویروس کرونا، اقداماتی را برای کمک به مبارزه با این بیماری پیش بینی کرده است.

این مسؤول، تشکیل کمیته علمی را از جمله مهمترین کارهای انجام شده در این بخش برشمرد و گفت: کرونا نوعی بیماری است که رفتارهای ناشناخته ای دارد و بر این  مبنا کمیته یاد شده از بهترین نخبگان اعضای هیات علمی دانشگاه، تشکیل شده است که نسبت به  تبادل نظر و گفت و گو در این خصوص اقدام می کنند.

وی اظهار داشت: اعضای این کمیته در خصوص راهکارهای درمانی، پیشگیری و تشخیص آزمایشگاهی همچنین نحوه حفاظت مردم در برابر این ایپدمی و سایر موارد را مورد توجه قرار داده ند تا در نهایت بتوان این ویروس را شکست داد.

وی اضافه کرد: این کمیته علمی دارای ۱۰ زیر کمیته دیگر بوده که مسؤولیت هر کمیته نیز بر عهده یکی از اساتید حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی قرار داده شده، که بطور مستمر در حال تولید مستندات علمی، راهبردها و دستورالعمل ها برای مقابله با این بیماری هستند.

شغلی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر دانشگاه علوم پزشکی این استان دارای ۶ مرکز تحقیقاتی در رشته های مختلف علوم پزشکی است که از این تعداد سه مرکز موافقت قطعی شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را کسب کرده، یک مرکز دیگر در آستانه اخذ موافقت است و ۲ مرکز باقیمانده نیز به جمع موافقت قطعی خواهد پیوست.

 بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان، آمار مبتلایان قطعی به بیماری کرونا در این استان تاکنون ۱۰۱ نفر است که از این تعداد هفت نفر جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.