رضا زارع زاده مهریزی عصر پنجشنبه در جمع مسوولان شهرستان افزود: طبق مقررات تمام اقدام‌های پیشگیری با همکاری مناسب در خصوص مقابله با این ویروس صورت گرفته است .

وی با بیان اینکه همکاری مردم با دستگاه‌های مسوول نقش اساسی در پیشگیری از شیوع این بیماری دارد ،اظهار کرد: تاکنون تمام برنامه‌های اطلاع‌رسانی و آموزشی علیه کرونا توسط دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی انجام شد.

این مسوول اظهار کرد: رعایت مقررات و توجه به دستور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رعایت مسائل بهداشتی باید به طور جدی توسط مردم رعایت شود.

زارع زاده مهریزی یادآور شد: با اقدام‌های انجام شده در روزهای گذشته و همکاری مراکز بهداشتی و درمانی هیچ مشکل خاصی در خصوص کرونا گزارش نششد،و  مردم در رعایت اصول بهداشتی همکاری کنند.

همچنین مدیر بیمارستان فاطمه الزهرا (س) مهریز گفت: تاکنون هیچگونه علایم  ویرس کرونا در این شهرستان مشاهده نشده و جای نگرانی نیست.

 سید رسول محسن‌زاده افزود: رعایت اصول بهداشتی توسط مردم و عمل به وظایف توسط دستگاه‌های مختلف نقش اصلی در پیشگیری دارد.

وی اظهار کرد: انتظار می‌رود مردم برای حفظ سلامتی خود و دیگر همشهریان به جز در موارد اورژانسی به بیمارستان مراجعه نکنند.

از آغاز شیوع بیماری کرونا در استان یزد تاکنون ۵۰۷ نفر به علت بیماری های تنفسی در مراکز درمانی استان بستری شدند که ۱۳۹ نفر بهبود و ترخیص شدند.

در استان یزد هفت نفر  به کرونا مبتلا شدند که سه نفر درگذشتند و چهار نفر هم  تحت مراقبت هستند.

نخستین مورد کرونا در ایران ۳۰ بهمن ماه گذشته در قم شناسایی شد و تا ظهر پنجشنه از ۲۳ هزار و  ۳۲۷ مورد آزمایش، سه هزار و ۵۱۳ نفر مبتلا به کرونا هستند که از این ۷۳۹ نفر بهبود یافتند و در مجموع ۱۰۷ نفر تاکنون جان خود را از دست دادند.

تنها راه پیشگیری از این بیماری شستن دست با آب و صابون و تبدیل بهداشت فردی به رفتار همگانی و حضور نیافتن در مراکز شلوغ و پرجمعیت است. 

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد .

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.