محمود علیمحمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه نخستین جشنواره ملی آیینی سنتی ترک زبانان ایران از جمله رویدادهایی است که قرار بود فروردین سال ۹۹ به میزبانی استان زنجان برگزار شود، افزود: بر اساس پیشنهاد شورای سیاست گذاری جشنواره، موعد برگزاری این رویداد فرهنگی در صورت مساعد شدن شرایط به تیرماه سال آینده موکول شده که البته قطعی شدن این زمان نیز باید از سوی مراجع بهداشتی تایید شود. 

وی ادامه داد: جشنواره ملی، آیینی ترک زبانان با رویکرد نمایش آیین ها و سنت ها و به منظور ثبت و ضبط داشته های فرهنگی برگزار می‌شود و دارای۲ بخش اصلی شامل، هنرهای بومی، آیینی و سنتی بر اساس قصه ها و حکایت های ترکی، بازی های کهن بومی محلی و آیین های ترکی و نیز بخش جنبی شامل، قصه های عاشیقی و اساطیری، نقالی و پرده خوانی با موضوعات حماسی و تخته حوضی است.

علیمحمدی اظهار داشت: نخستین جشنواره منطقه ای گریم، چهره پردازی، طراحی لباس و نقاشی کودک و نوجوان نیز که بنا بود اسفند جاری به میزبانی زنجان برگزار شود، به سال آینده موکول شد و زمان برگزاری آن متعاقبا اعلام می شود. 

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: قرار بود یک کنسرت موسیقی نیز  در اسفند جاری در شهر زنجان برگزار شود که بنا به شرایط پیش آمده، برگزاری آن لغو شد. 

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین آماری که توسط معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اعلام شده، تاکنون مجموع ابتلای قطعی به ویروس کرونا به ۲ هزار و ۳۳۶ نفر و فوتی قطعی در اثر کرونا به ۷۷ نفر رسیده است و ۴۳۵ نفر در مجموع بهبود یافته‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان نیز روز گذشته از ۲ مورد مثبت آزمایشگاهی کرونا در این استان خبر داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.