شیوع ویروس کرونا در اغلب بخش‌های اقتصادی و بازار تاثیر منفی گذاشته و این بخش را از رونق انداخته است چراکه با هشدارهای بهداشتی دست‌اندرکاران اغلب مردم این امور خود را متوقف کرده و تنها به گذران زندگی در حد تامین اقلام خوراکی روزمره اکتفا می کنند تا در قطع زنجیره همه گیری این بیماری نقش خود را ایفا کنند.
یکی از بخش هایی که به شدت تحت تأثیر بیماری کرونا قرار گرفته و کارگران مشغول در آنها و مسئولان آن را مستأصل کرده، رستورانهای فعال در سطح شهر است که به ناچار با نبود مشتری و برای رعایت مسایل بهداشتی مربوط به این ویروس دست از کار کشیده اند.

تا یک هفته دیگر توان فعالیت داریم
بهرام فتح الهی یکی از رستوران‌داران زنجان گفت: ۱۸ کارگر در این رستوران فعالیت دارند که با کاهش مشتریان و شیوع بیماری تعدادی از آنها به مرخصی رفته اند و تعداد کمی فعال هستند.
وی تاکید کرد: قبل از این بیماری روزانه برای ناهار و شام میانگین ۴۵۰ تا ۵۰۰ نفر مشتری داشتیم.
این رستوران دار زنجانی ادامه داد: در حال حاضر نیمه تعطیل هستیم و گاهی ۶۰ نفری مشتری داریم که این تعداد هم روزانه نیست.
فتح الهی افزود: با ادامه روند فعلی تنها تا یک هفته دیگر می توانیم به کسب و کار خود ادامه دهیم.
وی اضافه کرد: رستورانهایی در سطح شهر زنجان هستند که روزانه ۲۰ تا ۳۰ کارگر دارند و هزینه های این تعداد خانوارها از این راه تامین می شود.
این رستوران دار زنجانی به دستمزد، پاداش و عیدی کارگران اشاره کرد و گفت: نمی دانیم در کنار پرداخت این هزینه برای ۱۸ کارگر چطور مبلغ فاکتورهای خرید برنج را پرداخت کنیم.
فتح الهی گفت: به لحاظ تامین مواد شوینده و بهداشتی در زمان حاضر مشکلی نداریم و روزانه موارد بهداشتی رعایت و ضدعفونی های مورد نیاز انجام می شود اما قیمت این مواد نیز بسیار افزایش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: در انتظار روزی هستیم که این بیماری در سطح کشور ریشه کن و رونق و پویایی در بخش های مختلف دوباره برقرار شود.


هیچ رزروی برای میهمانی ها دیگر نداریم
یکی دیگر از صاحبان رستوران های زنجان با تبسم بر چهره و مبهوت از وضع فعلی گفت: در حال حاضر به خاطر کرونا مشتریان گذشته را نداریم و میزان پخت غذا را نیز کاهش داده ایم.
رسول رضایی اظهارداشت: روزانه همراه کارگران شاغل به رستوران می آییم به امید اینکه مشتری مراجعه کند.
وی با بیان اینکه دستورالعمل های بهداشتی در مرکز برای جلوگیری از شیوع کرونا رعایت می شود، اظهارداشت: شهروندان نیز برای مبارزه با این بیماری دست به دست هم دهند تا شاهد ریشه کنی آن باشیم و این روند عمر زیادی نداشته باشد.

تا ریشه کنی کرونا غذایی از بیرون تهیه نمی‌کنم
یکی از شهروندان زنجانی که از مقابل رستوران رد می شد، اظهار داشت: تازمانی که این بیماری فروکش نکرده برای تضمین سلامتی خود و خانواده ام از رستوران ها اگرچه همه موارد بهداشتی را رعایت کنند، غذایی نمی خرم.
محمود شهسواری ادامه داد: شهروندان نیز برای مهار این بیماری با هم همکاری کنند تا هر چه زودتر بتوانیم بر آن غلبه کرده و بدون استرس در شهر زندگی کنیم.
وی اضافه کرد: مبارزه با این بیماری کاری سخت و دشوار نیست و فقط کافی است هر فردی نظافت شخصی را رعایت و تا رفع این مشکل از دست دادن، روبوسی، دید و بازدید و میهمانی های خانوادگی خودداری کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.