جعفر رسولی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود : بیمارستان امام خمینی (ره) آمل یکی از پنج بیمارستان میزبان بیماران مشکوک و قطعی کرونایی مازندران است که در روزهای نخست با کمبودهای تجهیزاتی به دلیل عدم رویارویی با وضعیت مشابه مواجه شد. 

وی با اشاره به اینکه نگرانی مردم و جامعه پزشکی آمل برای کمبود تجهیزات این بیمارستان بحق بود ، گفت : خوشبختانه با حمایت وزارت بهداشت تقریبا کمبود تجهیزات بهداشتی این بیمارستان برطرف شده است و پرسنل درمانی بیمارستان در حال حاضر با تجهیزات کامل خدمات رسانی می کنند. 

فرماندار آمل همچنین به حمایت خیرین و مردم آمل در تقویت تجهیزات پزشکی بیمارستان امام اشاره کرد و افزود : با کمک خیرین ۲ دستگاه احیای تنفسی ، ماسک، لباس جراحی، دستکش و پکیج مورد نیاز مراقبت شخصی پرستاران و هم چنین تجهیز اتاق ها انجام شد.

وی ادامه داد : ظرفیت بیمارستان امام به دلیل پذیرش از شهرهای اطراف در حال پر شدن است و در حال حاضر پذیرش بیمارن مشکوک به کرونا در بیمارستان های امام رضا (ع) و امام علی (ع) در اتاق های خاص انجام می شود.

رسولی به ضد عفونی مستمر شهر آمل هم اشاره کرد و گفت : هر روزه عملیات آهک پاشی ، گندزدایی و ضدعفونی کردن معابر و خودرو های عمومی در تمام شهر آمل و روستاهای شهرستان انجام شدمی شود.

وی همچنین از گشت ویژه برای بازرسی نانوایی ها خبر داد و افزود : در بین اصناف ، نانوایی ها از اولویت خاصی برخوردارند و باید توجه ویژه به این صنف شود و همه موظفند از یک نیروی جداگانه برای گرفتن پول و کارت از مشتریان استفاده کنند
فرماندار آمل همچنین به تعطیلی بازار روزهای شهرستان هم اشاره کرد و گفت : به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن بازارها و کسب و کار مردم، معشیت خانواده ها در حال تضعیف شدن است و باید این قشر از جامعه مورد حکایت قرار گیرند.

رسولی گفت : از کمیته امداد و بهزیستی و خیرین شهرستان آمل خواسته شد به کمک مردم بیایند و افرادی که بازارشان تعطیل شده را شناسایی کرده و در این دوران  خاص تحت پوشش قرار دهند.

 طبق آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران  ۵۵۰ بیمار مشکوک به ویروس کرونا نیز در مراکز درمانی در این استان بستری و تحت مراقبت قرار دارند که از این تعداد ۸۱ نفر آزمایش کرونای آنها مثبت اعلام شده است  و جان‌باختگان ناشی از ویروس کرونا در  استان مازندران ۱۳ نفر می باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.