معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی در حاشیه افتتاح این مرکز به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مرکز یاد شده، پانزدهمین است که در سطح کشور در رابطه با معتادان بهبود یافته افتتاح می شود.
فاطمه عباسی افزود: با افتتاح این مرکز، حلقه مفقوده زنجیره درمان اعتیاد برای جامعه پذیری و برگشت معتادان بهبودیافته به زندگی سالم تکمیل می شود.
وی اظهار داشت: با نگهداری و ساماندهی این معتادان در این مراکز و ارائه آموزش های لازم در رابطه با مهارت های زندگی و اشتغال تلاش داریم درصد بازگشت این بیماران به اعتیاد را به حداقل برسانیم.
معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان شمالی نیز گفت: این مرکز به منظور ساماندهی معتادان بهبودیافته با ظرفیت 60 نفر در بجنورد دایر شده است.
هاجر پاکدین افزود: معتادانی که بعد از ترک اجباری، فضا و مکان و شغل مناسب برای اقامت ندارند به مدت 4 ماه در این مرکز به صورت رایگان پذیرش می شوند.
پاکدین افزود: هم اکنون 16 نفر در این مرکز و در مشاغل مختلف از قبیل قالی شویی و صافکاری مشغول به کار شده اند.
وی گفت: برای مابقی افراد پذیرش شده که شغل مناسبی ندارند نیز مددکاران بهزیستی پیگیری های لازم برای به کارگیری این افراد در شغل های مناسب را انجام می دهند.
معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان شمالی یادآور شد: برای افتتاح این مرکز در مجموع رقمی بالغ بر 2 میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
وی اظهار داشت: در این مراکز تمامی آموزش های لازم از قبیل مهارت های زندگی، کسب و کار، فنی و حرفه ای، مددکاری بعد از خروج و ارتباط بهتر با خانواده به همراه کاریابی و آماده سازی شغلی به این معتادان ارائه می شود.
پاکدین با اشاره به مدیریت موردی این افراد حتی بعد از خروج، افزود: تمام افراد مراجعه کننده به این مرکز از زمان ورود تا خروج برای رسیدن به اهداف مورد نظر مدیریت و آماده سازی می شوند.
وی گفت: در صورتی که برای معتادان پذیرش شده در 4 ماه اول اقامت اشتغال مناسب ایجاد نشود یک دوره 4 ماهه دیگر نیز امکان اقامت برای آنها فراهم می شود.
معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان شمالی هدف از راه اندازی این مرکز را پر کردن خلا حاصل از بازگشت معتادان به چرخه اعتیاد در نتیجه عدم اشتغال و فراگیری حرفه و نیز ماندگاری دائم آنها در چرخه سلامت ذکر کرد تا به عنوان یک عضو مفید بتوانند در جامعه اثرگذار باشند.
وی بیان داشت: در صورتی که با وجود تمام اقدامات انجام گرفته، معتادی در زمان اقامت در این مرکز بار دیگر به چرخه مصرف برگردد از این مرکز اخراج شده و به مراکز ترک اعتیاد بازگردانده می شود.
به گزارش ایرنا، محسنی بندپی، در سفر به خراسان شمالی از بزرگترین شیرخوارگاه شرق کشور با عنوان غنچه های رضوان در بجنورد نیز بازدید کرد.
این شیرخوارگاه با ظرفیت نگهداری از 100 نفر در گروه سنی صفر تا 2 سال ، به عنوان بزرگترین شیرخوارگاه شرق کشور شناخته می شود.
برای راه اندازی، تجهیز و توسعه این مرکز 34 میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رهبری در سال 1391 هزینه شده است.
این شیرخوارگاه در زیربنایی با گستره یکهزار و 500 مترمربع با ظرفیت 100 نفر نوزاد افتتاح شده است.
به گفته مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی این شیرخوارگاه مختص نگهداری کودکان زیر 2 سال است و مقرر شده با بهره برداری از آن، کودکانی که در شیرخوارگاه شیروان نگهداری می شوند به بجنورد منتقل شوند.
86 هزار نفر در استان 863 هزار نفری خراسان شمالی زیر پوشش اداره کل بهزیستی قرار دارند.
ط/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.