حسن رستم زاد روز چهارشنبه اظهار کرد: تب سنجی مسافران نه تنها در ورودی آستارا در گردنه حیران، بلکه در نقاط دیگر استان گیلان نظیر چابکسر نیز انجام می گیرد و این اقدامات پیشگیرانه مختص استان گیلان هم نیست.

وی ادامه داد: مردم فرهنگی آستارا مهمان نواز هستند و گردشگری از محورهای توسعه این شهرستان است اما این روزها سنجش تب مسافران در ورودی شهرها و شهرستان ها، اقدامی عمومی و برای پایش بهداشت و سلامت جامعه است.

فرماندار آستارا افزود: تب سنجی مسافران باعث محدودیت تردد و کم رونقی بازار کسب و کار در این شهرستان مرزی می شود، اما زمینه ساز سلامتی است و مسافران نیز بیشتر در جریان وضعیت جسمانی خود قرار می گیرند.

وی بیان کرد: مردم با رعایت بهداشت و کاهش حضور در اجتماعات، به خوبی با دولتمردان همکاری می کنند و نباید اجازه بدهند چند فرد مغرض که خیرخواه نیستند، در فضای مجازی حاشیه سازی کنند.

به گفته عوض فرهمندی رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی آستارا در چند روز گذشته ۶۰ هزار نفر در داخل ۲۰ هزار خودرو در حین ورود به این شهرستان در گردنه حیران، تب سنجی شده اند.

تب بالا و به دنبال آن، سرفه های خشک و تنگی نفس از علائم ویروس کروناست و برای شناسایی مبتلایان مشکوک به کرونا، تب مسافران و رانندگان در مرز آستارا و جمهوری آذربایجان سنجیده می شود.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

شهرستان مرزی و گردشگرپذیر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی علیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.