مهدی ولی پور روز جمعه در بازدید از تب سنجی مسافران گیلان در گردنه حیران آستارا بیان کرد: از دو هزار و ۵۰۰ مسافر که امروز مورد تب سنجی قرار گرفتند، هشت نفر به دلیل تب بالا به صورت سرپایی درمان شده و به شهرهای خود بازگشتند.

وی اظهار کرد: علاوه بر آستارا در شهرستان چابکسر نیز این طرح اجرا می شود و نیروهای هلال احمر و دستگاه های متولی، پیشگیری از کرونا را به مسافران گوشزد می کنند.

وی ادامه داد: آموزش های لازم به داوطلبان و نیروهای هلال احمر گیلان برای پیشگیری از  کرونا ارائه شده است و داروخانه هلال احمر رشت نیز آماده عرضه داروهای مورد نیاز است.

ولی پور گفت: با توجه به درخواست های مردم، فایل آموزش صوتی پیشگیری از ویروس کرونا در استان های قم، گیلان و تهران با شماره تلفن ۱۱۲ و انتخاب عدد ۳ قابل دسترسی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان اظهار کرد: بر اساس استانداردهای شبکه های تلفن همراه، قابلیت برقراری تماس با این شماره از طریق کلیه شبکه های تلفن همراه و ثابت وجود دارد.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود و در معمولی‌ترین حالت، باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

آمار فوتی های ناشی از ویروس کرونا در گیلان سه نفر اعلام شده است و تاکنون ۱۷ مورد ابتلا به این ویروس در گیلان مثبت اعلام شده و از این تعداد ۱۲ نفر بهبود یافته و دو نفر در بیمارستان بستری هستند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.