خلیل آقاجانلو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: آب به عنوان بحث محوری در کشور، مطرح بوده و تمام قوانین بالادستی بر اهمیت آب و مدیریت آن تاکید دارد.

وی خاطرنشان کرد: وزارت‌های نیرو و جهاد کشاورزی، ۲ دستگاه متولی مدیریت بهینه آب در کشور بوده و وظیفه اصلی که در جهت مدیریت منابع آبی بر عهده وزارت جهاد کشاورزی گذاشته شده، آبخیزداری و آبخوانداری است.

آقاجانلو افزود: حوادث سیل ابتدای سال ۹۸ در استان‌های غربی و شمالی کشور و بارندگی‌های شدیدی که در سایر استان‌ها رخ داد که شاید در گذشته با این حجم و شدت سابقه نداشت و با توجه به اهمیت آب باید برای مدیریت این منبع طبیعی، اقداماتی انجام شود.

وی ادامه داد: برخی از این اقدامات، پیشگیرانه است تا ضمن مدیریت آب از عواقب سیل و بارندگی‌های شدید نیز جلوگیری شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: در این راستا پنج طرح با ۳۵ میلیارد ریال اعتبار در دهه فجر امسال در این استان به بهره‌برداری رسید.

وی اظهار داشت: پروژه کنترل سیلاب حوزه میراخور شهرستان ماهنشان با اعتبار ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال که عملیات اجرایی آن از سال ۹۷ آغاز شده بود، امسال به بهره‌برداری رسید.

آقاجانلو خاطرنشان کرد: پروژه کنترل سیلاب حوزه چسب شهرستان ایجرود با اهداف کنترل سیل و حفاظت از خاک با اعتبار ۹ میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال که از سال ۹۷ آغاز شده بود نیز امسال افتتاح شد.

این مسؤول افزود: فاز اول پروژه مرمت پخش سیلاب ذاکر در جاده طارم نیز با چهار میلیارد ۸۹۰ میلیون ریال اعتبار افتتاح شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: سازه چندمنظوره روستای صالح‌آباد شهرستان خدابنده نیز با هدف پایدارسازی منابع آب شُرب این روستا با یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال اعتبار احداث و به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: فاز اول پروژه کنترل سیلاب در حوزه آببر شهرستان طارم نیز با ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اجرا و در دهه فجر به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.