به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله حقیقی عصر چهارشنبه در جمع عوامل اجرایی و نمایندگان فرمانداران در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سالن زیتون جهاد کشاورزی زنجان، از زحمات و برنامه ریزی فرماندار زنجان در خصوص برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تشکر کردو گفت: استان زنجان آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات را دارد.

وی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک حقیقت همیشه تاریخ است و ما سربازان امام راحل و مقام معظم رهبری هستیم، اظهار کرد: امیدواریم این انتخابات به خوبی و با امنیت خوبی برگزار شود.

استاندار زنجان، کار در برگزاری انتخابات را بسیار سخت اعلام کردو گفت: باید در برگزاری انتخابات سالم وبا امنیت همه عوامل اجرایی تلاش کنند.

حقیقی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران تنها نظامی است که هر چند سال یکبار انتخابات برگزار می‌کند، گفت: در هیچ جای دنیا چنین چیزی وجود ندارد.

وی میزان مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۱۰ دوره را ۶۰.۵ درصد در سطح کشور اعلام کردو گفت: میزان مشارکت مردم استان زنجان در ۱۰ دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی ۶۸.۶ درصد است که این میزان مشارکت از متوسط کشوری هم بالاتر است.

استاندار زنجان، با بیان اینکه، ۸۰۲ هزار و ۷۳۶ نفر در استان شرایط لازم برای رای دادن را دارند، افزود: معادل ۷۴.۶ درصد از زنجان ی می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

حقیقی افزود: از این تعداد ۳۸ هزار و ۲۱۱ نفر رای اولی‌ها هستند و ۵۰ درصد از رای دهندگان خانم و ۵۰ درصد هم آقایان هستند.

وی با بیان اینکه ۷۵۷ صندوق رای برای انتخابات در استان زنجان پیش بینی شده است.، افزود: تعداد صندوق‌های اخذ رای در این دوره نسبت به دوره قبل ۲۰ صندوق افزایش داشته است.

استاندار زنجان، از به کار گیری ۱۵ هزار و ۱۴۰ نفر از عوامل اجرایی در برگزاری این انتخابات خبر دادو افزود: هزار و ۸۰۰ خودرو و وسیله نقلیه سواری، مینی بوس، اتوبوس وخودرو کمک دار پیش بینی شده است.

حقیقی افزود: با توجه به نزول بارش الهی ۸۰ دستگاه خودرو سنگین و سبک اعم از لودر، کمپرسی و بلدوز ر برای خدمات رسانی بهتر به مردم و بازگشایی راه‌ها در اختیار راهداری توسط مدیریت بحران قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: باید فرمانداران باید از تمام افرادرای گرفته شود و بخشداران و دهیاران هم در برگزاری انتخابات سالم بر فرمانداران همکاری داشته باشند.

استاندار زنجان، با بیان اینکه امنیت عمومی انتخابات مورد توجه قرار گرفته است، افزود: دراین میان امنیت خاص انتخابات هم مورد توجه بوده است و مشکلی در تامین امنیت برگزاری انتخابات وجود ندارد.

حقیقی تصریح کرد: هر مرحله انتخابات طراحی عملیاتی انجام شده و مراحل ۱۱ گانه طراحی‌های لازم انجام شده و آسیب شناسی لازم هم انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه جلسات توجیهی با روسای ستادهای انتخابات برگزار شده است، افزود: فردا ۸ صبح سکوت تبلیغاتی است و شرایطی هم برای سکوت تبلیغات اندیشیده شده است.

استاندار زنجان، با بیان اینکه در این انتخابات ما بی طرف هستیم، افزود: امیدواریم انتخاباتی سالم و باشکوه و با رقابت را داشته باشیم.

حقیقی با بیان اینکه مشارکت مردم در انتخابات باعث ارتقای امنیت می‌شود، افزود: این حضور باشکوه در پای صندوق‌های رای باعث تقویت وحدت و اتحاد می‌شود و اربده کشی امریکا و نوکران منطقه‌اش نا امید شوند.

وی با بیان اینکه تمام کار بران و عوامل اجرایی در برگزاری این انتخابات دوره‌های آموزشی دیدند، افزود: نماینده فرماندار خود فرماندار در شعبه اخذ رای است و باید مدیریت لازم در برگزاری بهتر انتخابات در شعبه را داشته باشد.

استاندار زنجان، گفت: باید عوامل اجرایی با صبر و تحمل در برگزاری این انتخابات با مردم ارتباط لازم را داشته باشند و عزت واحترام مردم رعایت شود.

حقیقی افزود: برای مناطق صعب العبور هم تمهیدات لازم برای رای گیری پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی، رویداد مهمی است که تاثیر بسیاری در داخل و هم در خارج از کشورو بین الملل دارد، افزود: همه مردم درانتخابات شرکت کنند و ما همه بی طرف هستییم و می‌خواهیم انتخابات سالم داشته باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.