خیرالله ترخانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این ستاد، مرجع رسمی اخبار انتخاباتی استان است و تا زمانی که اخبار مربوطه از ستاد انتخابات استان اعلام نشود، مستند نبوده و تا کنون نیز هیچ فردی به نامزدهای انتخاباتی استان زنجان اضافه نشده است.

وی خاطرنشان کرد: مطالبی که در خصوص تایید صلاحیت برخی داوطلبان در فضای مجازی منتشر می‌شود، غیررسمی و شایعه بوده و مردم نباید به آن‌ها توجه داشته باشند.  

ترخانی تصریح کرد: طبق قانون در صورت اضافه شدن فردی به لیست نامزدها از طریق شورای نگهبان به هیات نظارت بر انتخابات استان و از طریق آن‌ها به ستاد انتخابات استان اعلام شده و ستاد انتخابات استان نیز به صورت رسمی و از طریق حوزه‌های اصلی انتخابیه به شهروندان اعلام می‌کند.

دبیر ستاد انتخابات استان زنجان با بیان اینکه امکان افزایش شمار نامزدها در هر زمانی وجود دارد، گفت: همانطور که در قانون آمده، نظارت شورای نگهبان استصوابی بوده و تجربه نشان داده که حتی امکان دارد ۲۴ ساعت قبل از آغاز برگزاری انتخابات نیز تایید صلاحیت داوطلبان اعلام شود.

وی در پاسخ به علت این موضوع، اظهار داشت: ممکن است داوطلب طی این مدت با ارائه مستنداتی، احقاق حق کرده و تایید صلاحیت خود را به اثبات برساند.

ترخانی در پاسخ به این پرسش که آیا تایید صلاحیت داوطلبان در روزهای منتهی به انتخابات، اجحاف در حق وی نبوده و نمی‌تواند از فرصت تبلیغاتی استفاده کند، خاطرنشان کرد: مسؤولیت پاسخگویی به این سوال، خارج از حوزه وظایف بنده و ستاد انتخابات است.

دبیر ستاد انتخابات استان زنجان گفت: مهلت قانونی نامزدها برای تبلیغات رسمی از بامداد پنجشنبه ۲۴ بهمن به مدت هفت روز آغاز شده و تا ساعت هشت صبح پنجشنبه، اول اسفند ادامه دارد.  

وی خاطرنشان کرد: از ۲۴ ساعت مانده به زمان آغاز رسمی فرآیند رای‌گیری، یعنی ساعت هشت صبح اول اسفند، سکوت تبلیغاتی بوده و نامزدها اجازه تبلیغات ندارند.

ترخانی یادآور شد: یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح روز جمعه /دوم اسفند/ با حضور پرشور و مشارکت حداکثری مردم ولایتمدار و انقلابی همزمان با سراسر کشور در استان زنجان آغاز می‌شود.

استان زنجان پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.