مردم انقلابی و ولایتمدار این استان اعم از پیر و جوان در این دوره از انتخابات نیز شناسنامه به دست در پای صندوق های اخذ رای حاضر شده‌اند تا در این هوای لطیف با رای درست و آگاهانه خود، بار دیگر بصیرت بالای خود را به نمایش بگذارند.   

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: امروز آسمانی قسمتی ابری و مه آلود را در برخی از مناطق استان خواهیم داشت که در ساعات بعد از ظهر با افزایش سرعت وزش باد همراه خواهد شد اما در برخی مناطق سرعت آن به ۴۰ کیلومتر بر ساعت نیز می رسد.

حسین سلطانی به میزان دمای مراکز شهری این استان طی ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: طی مدت یاد شده، دندی با 2- و آببر مرکز شهرستان طارم با دمای 10+ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرم ترین نقطه زنجان بودند و دمای زنجان 1- و ابهر، خرمدره، خدابنده، ماهنشان نیز صفر درجه گزارش شد.

سلطانی، دمای فعلی شهر زنجان را 2 درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه سانتیگراد افزایش نشان می دهد.

در حال حاضر، استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند، داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شوند.

از ۱۱۳ داوطلب این استان که صلاحیت آن‌ها توسط شورای نگهبان تایید شده بود با انصراف ۲۳ نفر، ۹۰ نفر برای ورود به مجلس شورای اسلامی در عرصه رقابت باقی ماندند.

از مجموع نامزدهای باقی مانده در عرصه رقابت ۵۴ نفر مربوط به حوزه انتخابیه زنجان و طارم، ۱۷ نفر حوزه انتخابیه ابهر و خرمدره، ۱۰ نفر در حوزه انتخابیه خدابنده و ۹ نفر مربوط به حوزه انتخابیه ماهنشان و ایجرود است.

۷۵۷ شعبه اخذ رای برای انتخابات دوم اسفندماه در استان زنجان پیش‌بینی شده که ۲۶۵ شعبه در شهرستان زنجان، ۵۴ شعبه در شهرستان طارم، ۴۹ شعبه در شهرستان خرمدره، ۴۹ شعبه در شهرستان ایجرود، ۳۰ شعبه در شهرستان سلطانیه، ۱۵۴ شعبه در شهرستان خدابنده، ۹۷ شعبه در شهرستان ابهر و ۵۹ شعبه نیز در شهرستان ماهنشان مستقر خواهند شد.

استان زنجان پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.