در روز انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی مصادف با هفتم اسفند ماه ۹۴ نیز آسمان زنجان آفتابی و بدون بارندگی بود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: فردا /جمعه ۲ اسفند ماه/ هوای زنجان بدون بارندگی برف و باران و با آسمانی صاف پیش بینی می شود.

حسین سلطانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: صبح هنگام، هوا در برخی مناطق استان زنجان مه آلود خواهد بود و وزش باد را در سطح این استان خواهیم داشت که پیش بینی می شود در برخی مناطق سرعت آن به ۴۰ کیلومتر بر ساعت نیز برسد.

وی با بیان اینکه وزش باد در سمت جنوب و جنوب شرق استان زنجان بیشتر از دیگر مناطق خواهد بود، اظهار داشت: به لحاظ دمایی نیز، میزان دما نسبت به امروز /پنجشنبه/ ۲ تا ۳ درجه سانتیگراد سردتر خواهد شد.

سلطانی افزود: روز گذشته /چهارشنبه/ و بامداد امروز سرعت وزش باد در شهر زنجان ۳۳ کیلومتر بر ساعت و در منطقه فرودگاه نیز ۴۳ کیلومتر بر ساعت گزارش شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان به میزان دمای مراکز شهری این استان طی ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: طی مدت یاد شده، ابهر و خرمدره با دمای صفر و آببر مرکز شهرستان طارم نیز با دمای ۱۱+ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرم ترین نقطه زنجان بودند.

سلطانی، دمای فعلی شهر زنجان را یک درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه سانتیگراد افزایش نشان می دهد.

در حال حاضر، استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز بطور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند، داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.