منصور فرشاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، سامانه بارشی از عصر فردا (پنجشنبه اول اسفند) وارد منطقه شرق استان گلستان و گنبدکاووس می‌شود که پیامد آن بارش‌های متناوب باران بین ۱۰ تا  ۱۵ میلی‌متر در این منطقه است.

وی گفت: این سامانه بارشی تا ساعت ۸ یا ۹ صبح روز جمعه یعنی روز برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در منطقه فعال خواهد بود اما بتدریج با قطع بارش‌ها، هوا نیمه ابری می‌شود.

فرشاد به میزان بارش‌ها در سال آبی (زراعی) جاری از اول مهرماه تا ۲۸ بهمن ماه در گنبدکاووس نیز اشاره کرد و افزود: دراین بازه زمانی ۱۷۴ میلیمتر نزولات آسمانی در گنبدکاووس باریده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت ۲۳ درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: مطابق الگوها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، شرایط بارش ها در گنبدکاووس در بازه زمانی اسفند امسال تا نیمه فروردین سال آینده در مناطق جنوبی و مرکزی این شهرستان نرمال پیش‌بینی می‌شود و در مناطق شمالی آن ۱۰ درصد نسبت به سال قبل کاهش خواهد داشت.

نیمی از جمعیت یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفری گلستان در هفت شهرستان واقع درشرق این استان سکونت دارند که گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت بزرگترین شهرستان این خطه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.