به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا صائینی ظهر یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، با بیان اینکه قبل از انقلاب امید به زندگی در استان زنجان ۴۷ سال بود، گفت: به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران امید به زندگی در این استان به بیش از ۷۹ سال رسیده است.

وی اظهار کرد: قبل از انقلاب این استان خانه بهداشت نداشت و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بسیار ضعیف بود ولی امروز به برکت انقلاب اسلامی پوشش بهداشت و درمان در استان ۱۰۰ درصد است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، گفت: قبل از انقلاب از مرگ و میر مادران ۱۱.۸۸ صدم درصد بود ولی الان به کمترین حد ممکن خود رسیده است.

صائینی افزود: در سال گذشته تنها دو مورد مرگ مادران را در استان زنجان داشتیم و در سال گذشته بیش از ۲۰ هزار تولد در استان رخ داده بود.

وی تصریح کرد: قبل از انقلاب تنها ۷.۵ درصد خانه بهداشت در استان بود ولی الان ۱۰۰ درصد از روستاهای استان خانه بهداشت دارند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، تصریح کرد: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، دستاوردهای نظام سلامت و بهداشت در استان زنجان بسیار چشم‌گیر بوده است.

صائینی با بیان اینکه یکی از این دستاوردها، افزایش میزان امید به زندگی است که خوشبختانه مردم استان زنجان از این حیث نسبت به نرم کشوری از جایگاه ارزشمندی برخوردار هستند، افزود: امروز امید به زندگی در استان زنجان بیشتر از نرم کشوری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.