به گزارش خبرنگار مهر، پرویز قزلباش ظهر یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل دانشگاه علوم پزشکی زنجان، با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در استان زنجان، گفت: بعد از انقلاب اسلامی اقدامات مهمی در حوزه‌های مختلف و به خصوص حوزه درمان در استان انجام گرفته است.

وی اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران در ۴۱ سال گذشته فراز نشیب‌های زیادی را پشت سر گذاشته ولی توانسته در سطح بین المللی سرآمد باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، با بیان اینکه در حوزه سلامت مردم محوری مورد تاکید بوده است، گفت: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران دور افتاده‌ترین مناطق روستایی استان و مناطق حاشیه نشین خدمات درمانی و بهداشتی ارائه می‌شود.

قزلباش ابراز کرد: امروز تمام روستاهای استان زنجان از نعمت خانه بهداشت برخوردار هستند و خدمات درمانی خوبی به مردم ارائه می‌شود.

وی افزود: قبل از انقلاب استان زنجان تنها دو بیمارستان داشت اما در حال حاضر تعداد بیمارستان‌های زنجان به ۱۴ مورد رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، با بیان اینکه قبل از انقلاب پزشک‌هایی که در استان فعالیت می‌کردند خارجی بودند، افزود: امروز در کشور ما جوانان برومند در رده‌های مختلف پزشکی تخصص دارند.

قزلباش ابراز کرد: در سال‌های قبل از انقلاب درمان در ایران ضعف‌های زیادی داشت و پزشکان هندی و بنگلادشی در مراکز محدود و فاقد تجهیزات ایران حضور داشتند.

وی گفت: قبل از انقلاب این استان تنها یک پایگاه فرویت پزشکی داشت ولی امروز به ۵۷ پایگاه افزایش یافته و تعداد آمبولانس‌ها هم از سه مورد به ۱۳ دستگاه رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، با بیان اینکه قبل از انقلاب تنها ۱۶۵ تخت بیمارستانی در استان وجود داشت، افزود: امروز تعداد این تخت‌های بیمارستانی به هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی رسیده است.

قزلباش ادامه داد: وضعیت حوزه بهداشت و سلامت بعد از انقلاب ارتقا خوبی یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.