فرامرز نیک‌سرشت روز شنبه در جلسه شورای بانک های عامل استان افزود: بر اساس اطلاعات واصله، این نوع خدمت  به دلیل سوء استفاده های انجام گرفته لغو شده است که با راهکارهای استانی می توان این مهم را با هدف کمک به افرادیکه هم اکنون در تنگناهای اقتصادی هستند، به کار بست.

این مسؤول با اشاره به اینکه بانک های عامل بدون اتلاف وقت نسبت به اعطای تسهیلات مورد نیاز واحدهای کوچک سازمان جهاد کشاورزی مبادرت کنند، افزود: طولانی شدن این روند به انصراف متقاضیان از دریافت تسهیلات مورد تقاضا و هدر رفت تلاشها و هزینه های آنها برای فعال کردن واحد تولیدی خود منجر می شود.

نیک سرشت ادامه داد: وزارت صنعت معدن و تجارت به تمامی استان ها اعلام کرده که برخی از شبکه های بانکی استان ها نتوانستند سهم صندوق توسعه ملی را جذب کنند، که مقرر بود سهم منابع بانکی و صندوق هر کدام ۵۰ درصد و در مجموع به میزان هفت هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان را شامل می شود.

و ی اضافه کرد: این وزارتخانه اعلام کرده است سهم استانها از صندوق توسعه ملی مشخص شده که برخی استانها نسبت به جذب آن اقدام نکرده اند و این موضوع نیز در استان زنجان باید مورد بررسی قرار گیرد تا پیگیری های لازم در سطح ملی نیز اعمال شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان خاطرنشان کرد: در ارتباط با تسهیلات قرض الحسنه های وزارت جهاد کشاورزی نیز گزارشی در استان از سوی بانک های عامل استان اعلام نشده که این موضوع باید مورد توجه و پیگیری قرار گیرد. 

 دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان با اشاره به اینکه منابع بانک های استان طی ۹ ماهه امسال ۲۶.۹ درصد رشد داشته است، ادامه داد: مجموع ۱۰۰ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال در ۹ ماهه سال گذشته امسال به ۱۲۷ هزار و ۴۱۴ میلیار ریال افزایش یافته و مانده تسهیلات نیز ۲۹.۱ درصد افزایش و مطالبات کاهش ۴.۶ درصدی را نشان می دهد.

حسن دادگر افزود: خالص تسهیلات پرداختی طی ۹ ماهه امسال ۶۲ هزار و ۱۴۶ میلیارد ریال  است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۳۳.۶  درصدی را نشان می دهد.

وی اضافه کرد: بر این اساس طی ۹ ماهه امسال ۱۰ هزار و ۱۴۸ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۷۹.۳ درصدی دارد که این رقم به دلیل افزایش مبلغ تسهیلات به ۳۰ میلیون تومان بوده است.

این مسؤول  ادامه داد: تسهیلات بهین یاب " رونق تولید " در این استان طی ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰۰ درصد افزایش یافته که صرفا ۶۶ فقره به مبلغ یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال بوده است.

وی اظهار داشت: اشتغالزایی معرفی شدگان از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان نیز ۱۴۱ درصد رشد داشت و علاوه بر آن نیز شمار معرفی شدگان سازمان بهزیستی نیز ۱۱۴ درصد افزایش و در بخش اشتغال روستایی به دلیل عاملیت محدود بانکها کاهش داشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.