لیلا طاهری روز سه شنبه در کارگروه فرهنگی و اجتماعی، سلامت، زنان و خانواده در سالن جلسات استانداری بیان کرد: برخی از مراجعین طلاق توافقی از سوی دستگاه قضائی به سازمان بهزیستی و مراکز مشاوره این سازمان ارجاع داده می‌شود.

وی اظهار داشت:۲۲مرکز ارائه دهنده خدمات مشاوره و سه مرکز کاهش طلاق در استان فعال است.

طاهری با اشاره به اینکه عوامل مؤثر در این طلاق‌ها، مشکل در مهارت‌های زندگی، عدم توانایی برقراری ارتباط، عدم بلوغ فکری، پرخاشگری کلامی و غیر کلامی، اعتیاد، بیکاری، عدم ایفای نقش‌ها و مسئولیت پذیری و خیانت بوده است، افزود:  ۵۰ درصدمراجعاتبه مراکز مشاوره و طلاق از جمعیت روستایی و حاشیه نشین شهرها بوده است.

وی با بیان اینکه ۳۹ درصد این طلاق‌های توافقی در کمتر از سه سال زندگی بوده است،ادامه داد:۳۷ درصد فاقد فرزند  و ۵۲ درصد هم فاقد درآمد بوده اند.

همچنین معاون ورزش و جوانان لرستان گفت: بیش از ۱۰ درصد طلاق های استان در کمتر از یک سال نخست زندگی ثبت شده است.

فرهاد دیناروند اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنونبیش از ۱۰۰ کارگاه آموزشی و تخصصی در استان برگزار شده است.

معاون اداره کل ورزش و جوانان لرستان گفت: مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و تحکیم خانواده را در سطح استان به صورت رایگان و یا نیم بها به زوج‌ها ارائه خدمات می کنند.

دیناروند با بیان اینکه ۱۰.۵ درصد ازدواج‌های ثبت شده در همان یک سال اول منجر به طلاق در استان می‌شوند، گفت: هدف برگزاری کارگاه‌های آموزشی  ارائه مهارت‌های قبل از ازدواج است و در این راستا ۲۰۰ کارگاه در سطح استان به خصوص در روستاها برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.