بهزاد ستاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این استان ۹۲ مرکز مشاوره متعلق به بهزیستی فعال هستند که ۸۷ مورد از آنها به بخش خصوصی و پنج فقره بقیه مربوط به مراکز کنترل و کاهش طلاق دولتی هستند.

او گفت: در ۶ ماه اول امسال ۲ هزار و ۹۳۸ مورد از افرادی که قصد طلاق داشتند به این مراکز مراجعه و از این تعداد ۵۹۴ فقره منجر به سازش و از سرگیری دوباره زندگی مشترک شده است.

به گفته او ، طی این مدت هزار و ۲۹۹ فقره طلاق در استان اردبیل به ثبت رسید که اگر مشاوره مراکز کاهش طلاق نبود این تعداد به حدود هزار و ۹۰۰ فقره می رسید.

او اظهار داشت: سامانه ثبت ملی طلاق در آبان ماه امسال با همکاری دادگستری اردبیل در این استان بطور رسمی راه‌اندازی می شود که در آن آمار و ارقام مربوط به این پدیده با مشخصات و جزییات کامل ثبت خواهد شد.

ستاری با بیان اینکه ۴۶ فقره علت طلاق در مراکز مشاوره از سوی مراجعه‌کنندگان اعلام شده ، اعتیاد ، عدم مسئولیت‌پذیری همسر ، دخالت اطرافیان ، پایین بودن آستانه تحمل ، ضعف در مهارت‌های زناشویی ، ضرب و شتم ، بیکاری ، ازدواج تحمیلی و عدم تامین نیازهای روانی و عاطفی را از علل ذکر شده اولویت دار از سوی زوجین در این ارتباط ذکر کرد.

وی همچنین از کودک همسری به عنوان پدیده‌ای با آثار زیانبار در استان اردبیل نام برد که بویژه در روستاها و حواشی شهرهای بزرگ رواج دارد.

او افزود: آموزش‌ها و مشاوره‌های قبل از ازدواج با توجه به عدم پختگی دختران کم سن و سال نمی‌تواند در این ارتباط موثر باشد و باید از وقوع این پدیده با توسل به شیوه‌های مناسب و نیز آموزش والدین جلوگیری کرد.

۶۰۱۹/۶۰۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.