فاطمه زهرا توکلی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود:‌ از این تعداد چهارهزار نفر خدمات مستمر مالی دریافت می‌کنند و تاکنون عمل کاشت حلزون برای ۱۵۰ کودک انجام شده است.

وی رواج  ازدواج‌های فامیلی و به دنبال آن ایجاد مشکلات مادرزادی، را مهمترین علت شیوع کم شنوایی وناشنوایی در لرستان دانست و ادامه داد: بخش عمده‌ای از کمک‌های غیرمستمری مالی این سازمان به معلولان، مداخلات پیشگیری و جلوگیری از نقص در کودکی است.

مدیرکل بهزیستی لرستان بیان کرد: هزینه کاشت حلزون در کشور بالاست  که با مشارکت خیران، کمک‌های سازمان و اعتبارت دولتی توانستیم کاشت حلزون را  به‌موقع برای ۱۵۰ کودک به انجام برسانیم.

توکلی با بیان اینکه ایجاد فضای مناسب یرای آموزش کوکان مبتلا به این عارضه و خانواده آنها در دستور کار بوده است تصریح کرد: همچنین بخش عمده‌ای از ناشنوایان و کم‌شنوایان تحت پوشش سازمان، خدمات آموزشی لازم را از مراکز توان‌بخشی بهزیستی استان دریافت کردند.

وی تصریح کرد: تا سال ۹۶ تنها ۲ مرکز ناشنوایان تحت عنوان آموزش و توان‌بخشی کودک و خانواده در استان فعال بود که اکنون به چهار واحد رسیده  و مددجویان تحت پوشش را به صورت چرخشی و دوره ای آموزش می دهند.

۴۸ هزار معلولتحت حمایت خدمات مستمر و غیرمستمر بهزیستی لرستان هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.