سید جواد حسینی شامگاه  پنجشنبه در جمع خبرنگاران این استان افزود: رتبه‌بندی معلمان در هیات دولت به تصویب رسیده است و فرهنگیان از اول سال مشمول آن قرار می گیرند اما معلمان مقطع ابتدایی ۱۰ درصد مزایای بیشتری دریافت می کنند.

وی  با بیان اینکه در سطح کشور ۲۱۰ مدرسه استثنایی کمبود داریم، گفت: با اقدامات انجام گرفته توسط خیرین این تعداد مدارس  احداث خواهد شد که از این تعداد ۲ مدرسه استثنایی و یک مدرسه اوتیسم در زنجان احداث و استاندارد سازی خواهد شد.

این مسؤول ادامه داد: فراگیرسازی و مناسب‌سازی به عنوان ۲ رویکرد جدی نظام تعلیم و تربیت استثنایی مورد توجه قرار گرفته و خوشبختانه در بحث فراگیر سازی و در طی هفت سال گذشته شمار فراگیران در مدارس پذیرا  ۸۲ برابر شده است.
وی با بیان اینکه در رویکرد مناسب‌سازی و انطباق سازی محیط برای دانش آموزان در بعد کتاب درسی در روز ۱۲ آذر امسال ۶۰ کتاب مناسب‌سازی رونمایی شد و علاوه بر آن تا پایان امسال یک مدرسه در ۱۵ استان و تا آخر سال ۹۹ مابقی مدارس استان ها مناسب‌سازی می‌شود.

 معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد:  ۱۲ هزار مدرسه پذیرا "عادی"  در کشور میزبان دانش‌آموزان استثنایی است که ۷۳ هزار دانش‌آموز در این نوع  مدارس تحصیل می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه  ۸۰ هزار دانش‌آموز استثنایی نیز در یک هزار و ۶۰۰ مدرسه  ویژه استثنایی مشغول به تحصیل هستند،   خاطر نشان کرد: مدارس پذیرا " عادی" به لحاظ استانداردسازی مشکلاتی دارد که باید برطرف شود که در بعد محتوا ارائه آموزش‌ها به معلمان این نوع مدارس نیز برای مناسب‌سازی دوره‌های آموزشی انجام می‌شود.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.