به گزارش ایرنا، کمال‌الدین نظرنژاد روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار داشت: از محل اعتبارات خسارات سیل نیز از اول امسال عملیات اجرایی ۶۹ کلاس درس در مناطق مختلف شهرستان گنبدکاووس آغاز شده که در کمتر از ۱۸ ماه آینده آماده افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به قرار داشتن در آستانه سال تحصیلی جدید ۹۸-۹۹ گفت: ۳۱ شهریور جشن شکوفه‌ها به صورت نمادین در دبستان امان‌پور برگزار و روز اول مهر نیز زنگ مهر و مقاومت در دبیرستان دخترانه متوسطه شاهد زده می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس جمعیت دانش آموزان این شهرستان را با احتساب پیش‌دبستانی‌ها در سال تحصیلی جدید ۸۱ هزار نفر عنوان کرد و افزود: امسال چهار و ۱۰۰ نفر به جمعیت دانش آموزی شهرستان در مقایسه با سال گذشته اضافه شده است.

نظرنژاد با بیان اینکه  ۵۱.۸۸ درصد دانش آموزان گنبدکاووس دختر و ۴۸.۱۲ درصد نیز پسر هستند که در ۴۹۳ آموزشگاه در تمام مقاطع تحصیل می‌کنند، افزود: از این تعداد  ۱۸ درصد جمعیت دانش آموزی شهرستان در ۱۰۱ آموزشگاه غیردولتی به تحصیل علم مشغول هستند.

وی وجود مدارس مختلط را از جمله مشکلات گنبدکاووس دانست و گفت: ۱۴۸ مدرسه ابتدایی و ۹ آموزشگاه متوسطه اول مختلط در روستاهای این شهرستان وجود دارد که مهمترین علت آن زیاد بودن تعداد روستاهاست و تلاش داریم با رسیدن آمار دانش آموزان به حدنصاب، برای تفکیک این مدارس اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از چهار هزار فرهنگی در این شهرستان بازنشسته هستند، اظهار داشت: چهار هزار و ۹۹۲ نفر نیروی فعال رسمی، پیمانی، قراردادی، حق التدریسی، سرباز معلم و دانشجو معلم در گنبدکاووس به امر تعلیم و تربیت مشغولند که هزار و ۵۰ نفر از آنان شاغل در مدارس غیردولتی هستند.

نظرنژاد ادامه داد: از مجموع معلمان ۵۱۹ نفر امسال جذب شده اند که از مهرماه امسال کار آموزش به دانش آموزان را با اولویت مدارس ابتدایی را انجام می‌دهند.

وی تقویت مرکز مشاوره با هدف ارتقای هدایت تحصیلی دانش آموزان به سمت رشته‌های پرکاربرد را از اولویت‌های آموزش و پرورش گنبدکاووس برشمرد و گفت: تلاش داریم از تجربه موفق استان‌های دیگر در بحث استعدادیابی از دوران ابتدایی و توجه به هدایت تحصیلی دانش آموزان با استفاده از مشاوران توانمند استفاده کنیم.

وی افزود: مرکز مشاوره زیر نظر آموزش و پرورش از هفته اول مهرماه افتتاح می‌شود و درمانگاه فرهنگیان نیز آماده بهره برداری در مهرماه است و مشکل زمین مسکن فرهنگیان که در سال‌های گذشته وجود داشت، مرتفع شده است.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس گقت: امسال در هیچ مدرسه‌ای در این شهرستان از بخاری نفتی برای گرمایش استفاده نمی‌شود و به مدارس ۲۵ روستای فاقد گازکشی نیز بخاری تابشی برقی تحویل شده است.

۳۰۴۲/۱۸۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.