به گزارش ایرنا، محمد نادری سمیرمی روز چهارشنبه در جلسه شورای منطقه ای آموزش و پرورش در فرمانداری سمیرم افزود: این طرح ملی در سه سال گذشته با مشارکت دانش آموزان عشایری در روستای ' دشت بال ' بخش پادنای سمیرم به اجرا در آمد.
به گفته وی، دانش آموزان عشایری هفت پایه تحصیلی پیش دبستانی و اول تا ششم دوره ابتدایی در این طرح، آموزش های مهارتی و حرفه ای را فرا گرفتند.
مدیر آموزش و پرورش سمیرم با بیان اینکه طرح مهارت محور مدارس عشایری با هدف مهارت آموزی و شرکت دادن دانش آموزان در فضایی شاداب اجرا شد، افزود: دراین طرح، نقاشی، طراحی، خوشنویسی، سفالگری، روان نویسی، کشاورزی، صنایع کاربردی چوب، اجرای نمایش، دکلمه و فعالیت های خانگی آموزش داده شد.
وی با بیان اینکه این طرح در جشنواره برترین های آموزشی سالانه یونسکو نیز شرکت داده شد، ابراز امیدواری کرد: شاهد رتبه آوردن طرح یاد شده در این نهاد فرهنگی بین المللی باشیم.
نادری در ادامه به استفاده از کانکس در روستاهای چهارراه، کیفته، مُلاقلی و سادات آباد سمیرم نیز اشاره کرد و گفت: این کانکس ها تنها برای دفتر مدیران هر مدرسه و به علت کمبود کلاس در این روستاها مورد استفاده قرار می گیرد و کلاس درس در این کانکس ها برگزار نخواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به اجرای ماده 13 قانون شوراهای آموزش و پرورش گفت: براساس بند سه این ماده ، شهرداری باید تا پنج درصد عوارض صدور پروانه ساختمان را به آموزش و پرورش پرداخت کند.
مدیر آموزش و پرورش سمیرم با بیان اینکه درآمد حاصل از قانون شوراهای آموزش و پرورش صرف توسعه و تقویت مدارس کشور می شود، افزود: سهم کمک شهرداری سمیرم در سال گذشته 90 میلیون ریال بود.
وی همچنین از افتتاح مدرسه شش کلاسه بانک ملی شهر حنا و هنرستان نظری سمیرم در مهر امسال خبر داد.
شهرستان سمیرم دارای حدود 11 هزار دانش آموز، 593 کلاس درس، یکهزار و 200 معلم و فعال فرهنگی و 800 نفر بازنشسته نظام تعلیم و تربیت است.
این شهرستان با یکصد هزار جمعیت در 160 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.
7147 / 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.