به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی روزیکشنبه در جلسه کمیته همکاری آموزش و پرورش و حوزه علمیه مرکز شهرستان افزود: فعالیت های این 2 نهاد تربیتی و علمی باید در راستای ترویج آموزه های دینی در بین دانش آموزان باشد.
وی ادامه داد: جزیره ای عمل کردن مراکز علمی و فرهنگی در میان دانش آموزان در ارائه آموزش های مورد نیاز آینده سازان نه تنها مفید نیست بلکه موجب دوگانگی در میان آنها می شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی مهریز با قدردانی از همکاری و حمایت های آموزش و پرورش، هدف ستاد همکاری های حوزه های علمیه و این اداره را تربیت و ارتقای اخلاقی و دینی دانش آموزان و رسیدن به حیات طیبه و کرامت انسانی ذکر کرد.
به گفته محی الدینی ، اگر فعالیت های حوزه علمیه و آموزش و پرورش هم جهت باشد قطعا تاثیر بیشتری دارد و بی توجهی به آن بر خلاف نظام تعلیم و تربیت است و به هیچ وجه پذیرفته نیست.
همچنین مدیر آموزش و پرورش مهریز با قدردانی از همکاری خوب حوزه علمیه با این اداره گفت: با توجه به ظرفیت پیش آمده ، همکاری میان این 2 نهاد ضروری است و باید از نیروهای آموزش دیده و توانمند حوزه در مدارس استفاده شود.
سید علی کارآموز افزود: اعزام مبلغان به مدارس ، برگزاری کارگاه های آموزشی ، استقرار روحانی در مدارس و نشست های پرسش و پاسخ با حضور روحانیان از مهمترین برنامه های اجرایی در حوزه فعالیت ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش است.
همچنین حجت الاسلام محمد حسین متوسل رئیس اداره تبلیغات اسلامی مهریز و جمعی از مدیران حوزه های علمیه شهرستان به بیان نظر و پیشنهادهای خود در خصوص نحوه تعامل بیشتر ، توجه به معارف دینی در بین دانش آموزان و پاسخ به شبهات پرداختند.
مهریز 2 حوزه علمیه خواهران و برادران با 200 طلبه و 100 مدرسه با 9 هزار دانش آموز دارد.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7541/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.