فاطمه کرباسی روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تولید و مصرف کالاهای فرهنگی از شاخص های مهم توسعه یافتگی است، افزود: کتاب مهم‌ترین کالای فرهنگی است، از این رو برگزاری نمایشگاه کتاب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه کتاب در این شرایط حاکی از وجود امنیت است و تاکید مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از برگزاری چنین رویدادهایی القای امنیت فرهنگی و اجتماعی در بین شهروندان است.

کرباسی با بیان اینکه نمایشگاه های مطبوعات و رسانه های دیجیتال استان نیز همزمان با نمایشگاه کتاب دایر می شود، گفت: این رویدادهای فرهنگی ۱۱ تا ۱۶ آذر امسال در محل نمایشگاه بین المللی کاسپین برگزار می شود.

وی افزود: برای دسترسی هر چه بیشتر شهروندان و به ویژه دانش آموزان به نمایشگاه کتاب، این نمایشگاه در ۲ شیفت صبح (ساعت ۹ تا ۱۲) و بعد ازظهر (ساعت ۱۶ تا ۲۰) فعالیت خواهد کرد.  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از حضور ۲۸۰ ناشر کشور در دهمین نمایشگاه کتاب این استان خبر داد و گفت: ۲۲۰ غرفه برای حضور ناشران کشوری در این نمایشگاه پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: برای نمایشگاه مطبوعات نیز، حدود ۳۰ غرفه برای حضور رسانه ها دایر می شود.

کرباسی افزود: جشن امضا و رونمایی از  کتاب های نویسندگان و مولفان استانی،  کارگاه های آموزشی شیوه ترویج کتابخوانی و برگزاری نشست های نقد و بررسی کتاب از جمله برنامه های جنبی دهمین نمایشگاه کتاب زنجان خواهد بود.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان سال گذشته در نهمین نمایشگاه کتاب زنجان، ۴۰۰ ناشر از سراسر کشور ۸۳ هزار کتاب خود را عرضه کردند.

نخستین نمایشگاه کتاب ناشران کشور در زنجان در سال ۱۳۷۲ با حضور ۵۲۶ ناشر برگزار شد.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.