مراسم تقدیر از ناشران، نویسندگان و کتابفروشان استان زنجان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی ظهر امروز سه شنبه ۶ آذرماه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از زنجان، فاطمه کرباسی، در این مراسم اظهار کرد: در صورتی می‌توان شاخص‌های فرهنگی استان را ارتقا داد که شناخت کافی از وضعیت موجود داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در پژوهشی مجموعه شاخص‌های استان در حوزه فرهنگی و رسانه‌ای در مقایسه با سنوات گذشته مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: به طور متوسط استان زنجان رتبه 22 کشوری را دارد که با توجه به موقعیت سوق الجیشی استان زنجان این رتبه برازنده استان نیست.

این مقام مسوول با بیان اینکه می توان با برنامه ریزی و طراحی اصولی و تعامل با اصحاب فرهنگی این شاخص ها را ارتقا دهیم، گفت: در نشست دستگاه های هم خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با استاندار زنجان، مقام عالی استان بر ضرورت ارتقای شاخص های فرهنگی تاکید داشتند و معتقد بودند توجه ویژه به حوزه فرهنگی و اجتماعی که زیرساخت لازم برای ارتقای شادی و نشاط اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی ضرورتی انکارناپذیر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با انتقاد از محدود بودن تعامل زنجانی ها با خارج از استان، گفت: نگاه محدود مشکلی را حل نمی کند؛ بنابراین باید فرهنگ تعامل و کار جمعی را در بین مردم توسعه و ترویج دهیم.

کرباسی گفت: در کنار حمایت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها از ناشران و نویسندگان، این صنف باید از طریق رایزنی با دیگر ناشران سراسر کشور در راستای معرفی و فروش کتاب های خود اقدام کنند.

وی برگزاری نمایشگاه کتاب در زنجان را فرصتی برای معرفی ناشران و کتاب ها برای شهروندان زنجانی عنوان کرد و گفت: در این نمایشگاه فرصتی پیش آمد تا کتاب در سبد خرید مردم زنجان قرار گیرد و همین موضوع موجب شد تا پس از نمایشگاه هم شهروندان به سراغ کتابفروشی ها و ناشران کتاب برای خرید کتاب بروند.

وی ضمن ابراز امیدواری برای توسعه شاخص های فرهنگی استان زنجان براثر تعامل بین اصحاب فرهنگ گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان آمادگی خود برای انجام مکاتبات لازم با استان های دیگر جهت حضور ناشران استانی در نمایشگاه های کتاب سراسر کشور اعلام می دارد.

در ادامه این مراسم از شهین رومی، مدیر انتشارات نیکان به عنوان ناشر فعال زنجان، سید شمس الدین موسوی، مدیر انتشارات غواص به عنوان ناشر کتاب های ایثار و شهادت زنجان، محمد حسن عاشری کتابفروش فعال ابهر، سید داود موسوی کتابفروش فعال زنجان، حسن حسینعلی نویسنده و منتقد زنجان، محسن امیدوار مترجم و ناشر فعال زنجان، مصدق آقاجانلو نویسنده و شاعر زنجان، علی اکبر سلیمانی کتابفروش فعال خدابنده، احمد ربیعی کتابفروش فعال خرمدره و داود محمد نژد اولین کتابدار پیشکسوت زنجانی با اهدای لوحی از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تجلیل شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.