به گزارش ایرنا، محمد سلگی شامگاه دوشنبه در آیین گشایش نهمین نمایشگاه سراسری کتاب زنجان و سومین نمایشگاه مطبوعات و رسانه های این استان افزود: ایران در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا از حیث تولید کتاب، کم نظیر است.
وی تلاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درزمینه افزایش سهم همه استانها در تولید کتاب اشاره کرد و افزود: یکی از اقدامات در این زمینه برپایی نمایشگاه های کتاب استانی با حضور ناشران کشور است.
سلگی با بیان اینکه اهتمام به رونق و توسعه کتابفروشی های یکی از مسایل مورد توجه دولت است، اظهار داشت: طی دو سه سال گذشته چند 10 میلیارد تومان برای توسعه، تجهیز و نوسازی کتاب فروشی ها در استانها هزینه شده است.
وی با بیان اینکه کتاب به عنوان یک کسب و کار مشکلات خاص خود را دارد، گفت: برگشت دیرهنگام هزینه ها و سختی کار در این حوزه باعث شد تا ارایه تسهیلات برای کمک به ناشران و کتاب فروشان در دستور کار قرار گیرد.
سلگی افزود: اداره توسعه کتاب و کتاب خوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پذیرای درخواست ناشران و کتابفروشان برای ارایه تسهیلات است.
به گزارش ایرنا، نهمین نمایشگاه کتاب ناشران کشور در زنجان از 9 تا 14 مهر درمحل نمایشگاه کاسپین این شهر برگزار می شود.
به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان 400 ناشر از سراسر کشور بیش از هشت هزار و 500 عنوان از کتابهای خود را در قالب 300 غرفه در این نمایشگاه عرضه کرده اند.
3088/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.